نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA

جشنواره روستاي سالم

جشنواره اولین روستای سالم در شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد


باحضور مسئولین شهرستان و استان کرمانشاه جشنواره روستای سالم در روستای سراب هرسم از توابع بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب برگزارشد.

 

 دکتر نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب ضمن خیرمقدم به مدعوین، گفت:  هدف از ایجاد روستای سالم ترویج شیوه زندگی سالم، اشتغال زایی و عدم مهاجرت به شهر می باشد.

 

 

 

وی افزود:  سازمان بهداشت جهانی بر ابتکارات سلامت محور، حول چهار برنامه توانمند سازی زنان در عرصه سلامت توسعه، تامین نیازهای اساسی توسعه، شهر سالم و روستای سالم تاکید بسیار دارد.

 

وی اضافه نمود:  شیوه زندگی سالم شامل: تحرک کافی، تغذیه صحیح، عدم مصرف دخانیات، خواب کافی و کاهش استرس باید در جامعه ترویج یابد.

 

 

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب با تشکر از کلیه دست اندرکاران این طرح از گذشته تا حال، اظهار کرد:  در حوزه روستاي سالم بحث فرهنگ سازي و تبليغات دارای اهمیت است و نقش رسانه ها در معرفی این روستا و رونق بخش گردشگری حیاتی است.

 

وی افزود:  در روستاي سالم سه شاخص فرهنگي و اجتماعي، اقتصادي و زير ساختي و زيست محيطي و بهداشتي اهمیت دارد و انشااله اين روستا الگو و مشوقي براي روستاها و شهرهای دیگر باشد.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب گفت:  با برنامه روستای سالم‌ موجبات کارآفرینی و‌ جلوگیری از مهاجرت روستاییان را فراهم می نماییم و این به نفع جامعه و‌ خود روستاییان است.

 

وی خاطرنشان ساخت: وقتی در روستایی تمامی امکانات باشد مهاجرت از روستاها به شهر و به دنبال آن حاشیه‌نشینی ترویج پیدا نمی‌کند، خیلی از مشکلات با برنامه‌ریزی‌های و اجرای چنین طرح‌های هدف‌دار برطرف می‌شود.

 

 

 

دکتر کریمی سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه؛  روستای سالم تحقق و محصول یک کار جمعی است، اظهار کرد:  با مدیریت شبکه بهداشت ودرمان و حمایت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی و همکاری گسترده سازمانها در سطح شهرستان صورت گرفته است.

 

وی افزود:  سال گذشته در روستای سراب هرسم مرکز جامع سلامت نوسازی و تجهیز شد و همچنین لایروبی سراب، سنگفرش معابر، برپایی آلاچیق، بهسازی راه و سرویس های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در این روستا صورت گرفته است.

 

معرفی ظرفیت های روستایی بخش حمیل توسط بخشدار حمیل،  نمایشگاه و پخت غذاهای محلی، بازی های بومی و محلی  و نمایش قایق سواری توسط ملی پوشان استان در سراب روستای هرسم از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

 



اوقات شرعی
آب و هوای اسلام آباد غرب