+ 0 -
ADA



409 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه کاندیدا شدند / رشد 38 درصدی تعداد داوطلبان


استاندار کرمانشاه از ثبت نام 409 کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش واحد خبر اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند در گفت و گویی پس از  پایان زمان نام نویسی به رشد 38 درصدی ثبت نام داوطلبان در شش حوزه انتخابیه استان کرمانشاه نسبت به دوره قبل اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه 209 نفر، کنگاور، صحنه و هرسین 29 نفر، سنقرکلیایی 38 نفر، اسلام آباد غرب و دالاهو 42 نفر، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب  39 نفر و حوزه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی 52 نفر  برای ثبت نام نام نویسی کرده اند.

بازوند افزود: از تعداد 409 نفر 364 نفر ( 89 درصد)  را آقایان و 45 نفر (11 درصد) را بانوان تشکیل داده اند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ضمن اشاره به سایر گزارش های آماری بر اساس متغیرهای مشخص شده گفت: در این دوره از مجموع ثبت نامی ها 57 نفر دارای مدرک دکتری، 315 نفر کارشناسی ارشد، 21 نفر کارشناسی، 15 نفر حوزوی و یک نفر فوق دیپلم هستند.

بازوند در ادامه بیشترین گروه شغلی را کارمندان با تعداد 120 نفر ذکر و اظهار داشت: 21 نفر از داوطلبین دارای سابقه نمایندگی، 92 نفر دارای سابقه داوطلبی، 7 نفر نیز نمایندگان فعلی، 121 نفر نیز دارای سوابق ایثارگری و بقیه در حوزه های دیگر سابقه فعالیت دارند.

زمان ثبت نام از داوطلبان از ساعت هشت صبح دهم آذرماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه شانزدهم آذرماه ادامه داشت.

فرمانداری های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، قصرشیرین، پاوه و سنقروکلیایی که به عنوان مرکزیت حوزه های انتخابی استان انتخاب شده اند کار نام نویسی از نامزدهای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) یک نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.



اوقات شرعی
آب و هوا