+ 0 -
ADA

استانداركرمانشاه:

اشتغال و بازسازی مناطق زلزله زده اولویت های سال 98 است/ با پیگیری های فراوان شهر کرمانشاه هم در زمره مناطق جنگی قرار گرفت

استاندار کرمانشاه سال 98 را سال تلاش و فعالیت مضاعف در راستای توسعه استان و رفع مشکلات مردم دانست و گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و همچنین بازسازی مناطق زلزله زده جزو اولویت های اصلی استان در سال آینده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي استانداري و امور بين استانداري؛ مهندس  هوشنگ بازوند روز دوشنبه در آخرین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه كه در سالن شهداي دولت استانداری، بر تهیه و تدوین سند اشتغال استان تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی خواست برای کاهش نرخ بیکاری در استان و ایجاد اشتغال تلاش بیشتری کنند.

وي بيان داشت: استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل پاییز امسال در استان را 18.2 درصد اعلام کرد که این عدد در پاییز سال 96 معادل 25.1 درصد بوده است.

وي ادامه داد: اگرچه نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش 6.9 درصدی را نشان می دهد اما کرمانشاه همچنان از نظر بیکاری در رتبه اول کشور است.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود بازسازی مناطق زلزله زده استان و خدمات رسانی به مردم این مناطق را دیگر اولویت استان در سال 98 اعلام کرد و گفت: از همان روز اول وقوع زلزله با مردم پیمان بستیم که تا زمانی که آخرین واحد را می سازیم در کنار زلزله زدگان بمانیم و بر سر این پیمان خود هستیم.

مهندس بازوند آخرین وضعیت ساخت و ساز در مناطق زلزله زده را نیز تشریح کرد و افزود: در مجموع 125 هزار واحد شامل واحد مسکونی، صنایع کشاورزی، صنعتی، خدماتی و اصناف در زلزله سال گذشته آسیب دید.

مقام عالي استان گفت: از 67 هزار واحد مسکونی آسیب دیده نیاز به تعمیرات تاکنون بیش از 65 هزار واحد به بهره برداری رسیده و از 37 هزار واحد احداثی نیز تاکنون 27 هزار واحد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مهندس بازوند در بخش دیگری از سخنان خود سال 97 را سالی پر از افتخارات و موفقیت ها برای استان دانست و گفت: اتصال راه آهن کرمانشاه به شبکه ریلی کشور، اعلام رسمی کلانشهر شدن کرمانشاه، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان در تهران و جذب سرمایه هایی از این طریق، موفقیت ورزشکاران و روند خوب بازسازی مناطق زلزله زده از جمله این افتخارات است.

مهندس بازوند همچنین تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب فرنگیس را یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در سال 97 و از جمله افتخارات این حوزه استان کرمانشاه دانست.

استانداركرمانشاه در ادامه افزود : با پیگیری های فراوان از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و دیدار با سرلشکر باقری رئیس این ستاد، شهر کرمانشاه هم در زمره مناطق جنگی قرار گرفت و از مزایای این مناطق برخوردار خواهد شد.

وي با بیان اینکه قانون مناطق جنگی از اول فروردین سال 96 ابلاغ شده است، گفت: دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای این قانون هستند.

وی گفت: در این قانون نحوه اعمال قانون و میزان مزایای اختصاصی به کارمندان نیز با جزئیات مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: این قانون شامل کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاه های دولتی می شود.

حبیب الله وفائی افزود: براساس این قانون دستگاه های دولتی مکلفند از اول فروردین سال 97 یک طبقه شغلی به کارمندان شاغل در دستگاه اعطا کنند



اوقات شرعی
آب و هوا