+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

بانك ها سرعت عمل خود را در پرداخت تسهيلات به مناطق زلزله زده افزايش دهند

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: بانك ها در پرداخت تسهيلات به واحدهاي تخريب شده ناشي از زلزله بايد سرعت عمل را در دستور كار خود قرار دهند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد هماهنگي بازسازي مناطق زلزله زده كه با حضور معاونين بنياد مسكن و بانك مسكن كشور در محل سالن جلسات استانداري تشكيل شد افزود: مقام معظم رهبري در سفر به استان كرمانشاه بر سرعت عمل در بازسازي اين مناطق تاكيد كردند لذا بانك ها بايد در جهت اجراي فرمان رهبر معظم انقلاب در پرداخت تسهيلات براي بازسازي واحدهاي تخريب شده سرعت عمل را در دستور كار خود قرار دهند.

وي با اشاره به معرفي شدن بيش از 28 هزار واحد به بانك جهت عقد قرارداد و پرداخت تسهيلات اظهار داشت: از اين تعداد تاكنون 12 هزار 823 پرونده منجر به عقد قرارداد شده لذا ما به اين سرعت كار راضي نيستيم و بانك ها بايد تلاش هاي خود را براي تسريع در پرداخت اين تسهيلات افزايش دهند.

استاندار كرمانشاه همچنين با اشاره به پخش و بازگو كردن مشكلات مناطق زلزله زده از طريق شبكه سراسري خبر در چهارشنبه شب ها  گفت: صداوسيما برنامه اي تحت عنوان پيگيري مشكلات مناطق زلزله زده در دستور كار خود دارد كه اين برنامه چهارشنبه شب ها از شبكه خبر به صورت سراسري پخش مي شود كه انصافاً كار خيلي خوبي است و منجر به تسريع در حل مشكلات مي شود.

وي در ادامه خواستار تعيين و تكليف هر چه سريعتر بيمه مسكن مهر در شهرستان هاي زلزله زده شد گفت: با توجه به اينكه بيش از 65 روز از وقوع حادثه زلزله در استان مي گذرد هنوز تكليف بيكه مسكن حل نشده است لذا اگر بيمه اين واحدها هر چه سريعتر تعيين و تكليف نشود ما اين موضوع را از طريق شبكه خبر عمومي خواهيم كرد و مديران بيمه آرمان موظف به پاسخگويي در اين زمينه هستند زيرا براي ما هيچ اولويتي مهمتر از حل مشكلات مربوط به زلزله زدگان نيست.

مهندس بازوند همچنين به تسريع در پرداخت كمك هاي بلاعوض به مددجويان تحت پوشش كميته امداد تاكيد كرد و بيان داشت: دولت براي همه اقشار مردم زلزله زده شرايط و تسهيلات مناسبي هم به صورت كمك بلاعوض و هم به صورت وام در نظر گرفته كه اين تسهيلات بايد هر چه سريعتر در اختيار متقاضيان قرار گيرد.



اوقات شرعی
آب و هوا