+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

تقویت پارلمان های بخش خصوصی به پویایی اقتصاد کمک می کند

استاندار کرمانشاه صبح اظهار داشت: امیدواریم این نشست نقطه عطفی در توسعه اقتصاد استان های منطقه ۴ کشور باشد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست اتاق های بازرگانی مناطق ۴ کشور _شامل استان های کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان و مرکزی _ که با حضور شافعی رییس اتاق بازرگانی کشور، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای اتاق های بازرگانی استان های عضو منطقه ۴ کشور و اتاق بازرگانی برگزار شد؛ افزود: اگر خواهان یک اقتصاد پویا هستیم باید پارلمان های محلی بخش خصوصی وارد عرصه شده و پرچمدار توسعه کشور شوند.

وي گفت: موضوع تقسیم بندی های منطقه ای یک اتفاق خوب در کشور است و حاصل بحث های طولانی کارشناسی می باشد.

مهندس بازوند تصريح كرد: هم اکنون قدرت اجرایی کشور در تهران متمرکز شده است‌ و این وضعیت به توسعه متوازن کشور لطمه زده است. در گام اول باید بخشی مهمی از این اختیارات به مناطق و سپس استان ها داده شود.

وي خاطرنشان ساخت: امیدواریم با تشکیل این مناطق به شکل گیری استان های فدرال اقتصادی نزدیک شویم‌‌. استان هایی که اختیارات کافی برای تصمیم گیری های مهم اقتصادی برخوردار باشند‌.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: کرمانشاه به عنوان دبیر استان های منطقه ۴ برگزیده شد و اولین نشست منطقه ای به میزبانی کرمانشاه برگزار شد که تصمیمات بسیار خوبی در این نشست اتخاذ شد.

مهندس بازوند اظهار داشت: در این نشست استانداران منطقه ۴ کشور به جمع بندی های ارزشمندی در حوزه گردشگری، راه آهن، بزرگراه هاو آب رسیدیم که در توسعه استان های عضو اثرگذار خواهد بود.

مقام عالي استان افزود: پروژه آزادراه کرمانشاه به ایلام با ۱۲۰۰ میلیارد در نشست استانداران با استقبال مواجه شد و در هیئت دولت نیز مصوب شد. عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می شود.

وي همچنين بيان داشت: آزادراه همدان کرمانشاه با ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به زودي در هیئت دولت جهت بررسی و تصویب، مطرح می شود.

استاندار كرمانشاه گفت: اجرای سامانه سردسیری یکی از موضوعات مهمی بود که در نشست استانداران منطقه ۴ مطرح شد. برای اجرای این طرح مهم ۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم.

مهندس بازوند بيان داشت: نزدیک به ۵۰ درصد از محصولات پتروشیمی کشور توسط استان های منطقه ۴ تولید می شود که یک ظرفیت بسیار بزرگ منطقه ای محسوب می شود‌.

وي افزود: استان های منطقه ۴ از ظرفیت های عظیم گردشگری برخوردارند و می توان با برقراری تورهای بزرگ گردشگری به رونق این صنعت در منطقه کمک کرد.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: اگر خواهان نقش آفرینی بخش خصوصی در توسعه هستیم باید موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری را بر طرف کنیم.

وي در پايان گفت: پروسه فعلی سرمایه گذاری بسیار طولانی است و بخش خصوصی را بی انگیزه می کند. اتاق های بازرگانی در استان ها موانع موجود را شناسایی کرده و برای رفع آن ها راهکار ارایه دهند.



اوقات شرعی
آب و هوا