+ 0 -
ADA
عكس: ايرنا
عكس: ايرنا



ثبت‌نام 44 کاندیدا در اولین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات مجلس در کرمانشاه


دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت نام 44 کاندیدا در اولین روز ثبت نام از داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين المل استانداري كرمانشاه بهرام سلیمانی با اشاره به شروع ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز (10 آذر)، گفت: دراولین روز ثبت نام کاندیداها ۴۴ داوطلب در استان ثبت‌نام کردند.

وی افزود: بیشترین تعداد کاندیداهای ثبت نامی مربوط به حوزه انتخابیه کرمانشاه با ثبت نام 23 کاندیدا است و در سایر حوزه های انتخابیه نیز از حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر پنج نفر، حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو سه نفر، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب پنج نفر، حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه سه نفر و از حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی پنج کاندیدا ثبت نام کردند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: از مجموع ثبت نامی‌ها، 41 نفر مرد و سه نفر زن هستند.

وی افزود: به تفکیک میزان تحصیلات نیز از مجموع ثبت نامی‌ها پنج نفر دارای مدرک دکتری، 35 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و چهار نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین رنج سنی کاندیداها بین 30 تا 35 سال است، خاطرنشان کرد: چهار نفر از کاندیداهای ثبت نامی استان سابقه نمایندگی مجلس داشته و 12 نفر آنها نیز در انتخابات ادوار مختلف به عنوان کاندیدا حضور داشته‌اند.

سلیمانی در ادامه با اشاره به ادامه روند ثبت نام از کاندیداها تا 16 آذر ماه، گفت: کاندیداها مهلت یک هفته ای برای ثبت نام در این دوره انتخابات را دارند و تقاضای ما این است که ثبت نام خود را در روزهای نخست انجام داده و به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی افزود: افراد داوطلب کاندیداتوری مجلس باید با در دست داشتن مدارک لازم در روزهای باقی مانده از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر به یکی از شش حوزه انتخابیه اصلی استان مراجعه کنند، همچنین داوطلبین می‌توانند برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کرده و افراد مستقر در خارج از کشور نیز می‌توانند برای ثبت نام به سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌های کشورمان مراجعه کنند.



اوقات شرعی
آب و هوا