+ 0 -
ADA

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

خدمات عظيم دولت در زلزله بايد به شكل مناسبي اطلاع رساني شود / هيچ واحد نوسازي شده اي براثر پس لرزه آسيب نديده است / شایعه فروش کلیه در مناطق زلزله زده کاملا کذب بود

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري گفت: خدمات عظيم دولت در زلزله بايد به شكل مناسبي اطلاع رساني شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مهرداد سالاري در نشست ستاد بازسازي مناطق زلزله زده كه پيش از ظهر دوشنبه به رياست استاندار كرمانشاه و با حضور معاون دفتر رياست جمهوري و اعضاي تيم اعزامي دفتر رياست جمهوري براي بررسي وضعيت مناطق زلزله زده، برگزار شد؛ اظهار داشت: گزارش ارايه شده توسط تیم كارشناسي دفتر ریاست جمهوری از وضعيت مناطق زلزله زده و مشكلات موجود بسیار هوشمندانه، منصفانه و همه جانبه بود.

وي گفت: اين تيم آسيب ها و مشكلات را به خوبي شناسايي كرده است كه اميدواريم با ارايه اين گزارش ها به دفتر رييس جمهور محترم، شاهد رفع اين مشكلات و موانع موجود باشيم.

سالاري افزود: دولت در اين زلزله 100 هزار واحد مسكوني آسيب ديده را در دست تعمير و يا نوسازي داشته و یا دارد و بخش خصوصي و خيرين تنها 200 واحد را در دست ساخت داشته است. در اين ميان حجم تبليغات اين مجموعه 200 واحدي در فضاي عمومي چند برابر كارهاي عظيم دولت در این حوزه است.

وي ادامه داد: اين موضوع نشان مي دهد كه در سطح كلان ما دچار ضعف آشكار در امر اطلاع رسانی پيرامون خدمات دولت هستيم كه بايد راهكاري مناسبي براي آن انديشيده شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري بيان داشت: در اين زلزله همزمان با تاكيد بر سرعت در ساخت و سازها، بر كيفیت كار هم تاكيد ويژه اي داشته ايم. خوشبختانه واحدهاي ساخته شده در پس لرزه هاي 5 ريشتري و 6 ريشتري آزمون مناسبي پس داده اند و هيچ واحد بازسازي شده اي بر اثر اين پس لرزه ها تخريب نشده است.

وي گفت: در رسانه ها عنوان شده بود 9 واحد بازسازي شده بر اثر پس لرزه هاي اخير تخريب شده اند. با بررسي هاي ميداني و واحد به واحد، مشخص شد كه 3 واحد آن ها جزو واحدهاي خسارت دیده از زلزله آبان 96 نبوده است. 3 واحد دیگر نيز جزو درست تعميري ها بوده اند. 2 واحد باقي مانده كه نوسازي شده محسوب مي شدند نيز تنها ترك هايي در سيمانكاري سالن پذيرايي داشتند كه ربطي به زلزله نداشت.

وي افزود: شايعه فروش كليه در مناطق زلزله زده را با دقت و جديت پيگيري كرديم و حتي يك مورد در اين زمينه پيدا نشد. متاسفانه شخص ادعا كننده يك ادعاي كذب را مطرح كرده است.



اوقات شرعی
آب و هوا