+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

دستگاه ها سريعاً نسبت به معرفي پروژه ها در ايجاد اشتغال در مناطق روستايي اقدام كنند

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي بايد تا روز يكشنبه نسبت به معرفي پروژه هاي خود جهت بهره مندي از از اعتبارات درنظرگرفته شده مرحله اول توزیع سهم استانی بانکی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری اقدام كنند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با اشاره به مشكل بيكاري استان اظهار داشت: بايد از هر فرصت براي كمك به ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري در استان استفاده كنيم.

وي با اشاره به تخصيص 44 ميليارد تومان اعتبار به استان جهت حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري تصريح كرد: اين اعتبار 88 ميليارد تومان است كه فعلاً 44 ميليارد تومان آن به استان اختصاص پيدا كرده و انتظار داشتيم كه پروژه هاي اين اعتبار مشخص و به بانك جهت گرفتن تسهيلات معرفي مي شدند.

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي موظف هستند تا روز يكشنبه نسبت به معرفي پروژه هاي خود جهت بهره مندي از اين تسهيلات كه مي تواند گام مناسبي براي كاهش نرخ بيكاري باشد، اقدام كنند و اداره كار استان نيز اين پروژ ها را براي تصويب در جلسه آينده كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان مطرح نمايد.

وي گفت: الکترونیک شدن خدمات دولت باید منجر به تسریع روند امور شود‌ لذا هروقت به هر دلیلی دسترسی به سامانه های مربوط به امور اداری محدود شود، تا زمان رفع مشکل، امور باید به شکل دستی انجام شود تا کارها دچار وقفه نشوند و در امور مربوط به اشتغال این حساسیت بیشتر هم هست.

مهندس بازوند بيان داشت: براي كاهش نرخ بيكاري بايد ريسك پذير باشيم و سرعت عمل خود را افزايش دهيم زيرا با كم كاري نه تنها مشكل استان كمك نمي شود بلكه مشكلات افزايش نيز مي يابد بنابراين براي غلبه بر كاهش نرخ بيكاري به برنامه ريزي دقيق همراه با تلاش و پيگيري ويژه نياز داريم.

استاندار كرمانشاه افزود: مجموعه نظام اداری استان در مسیر حرکت در راستای کاهش بیکاری، سرعت مطلوبی ندارد و در این زمینه کوتاهی کرده است لذا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند جهش و سرعت عمل در ایجاد اشتغال هستيم.

وي بيان داشت: همچنين از محل منابع صندوق توسعه ملي مبلغ 6 هزار ميليارد ريال جهت پرداخت خسارت به واحدهاي توليدي در مناطق زلزله زده از سوي دولت براي استان كرمانشاه به تصويب رسيده است كه اين موضوع هم تا جلسه آينده بايد مشخص و تعيين و تكليف گردد.



اوقات شرعی
آب و هوا