+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

روند رو به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار نگران‌کننده است / در صورت لزوم اقدامات سختگیرانه‌تری برای کنترل بحران کرونا اجرا می‌شود


استاندار كرمانشاه گفت: روند رو به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛مهندس هوشنگ بازوند در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه که با حضور دکتر گرکانی رییس پژوهشکده سوانح طبیعی کشور و اعضای ستاد بحران برگزار شد؛ اظهار داشت: آمارها نشان می دهد در استان کرمانشاه شاهد یک روند رو به افزایش تعداد بستری‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین آمار فوتی ها هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که وضعیت کرمانشاه در زمینه بحران کرونا اصلا خوب نیست در ادامه اظهار داشت: کرونا قابل درمان نیست ولی قابل مدیریت هست. البته برای مدیریت این بحران سخت نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم.

مهندس بازوند تاکید کرد: مردم باید از حضور در تجمعات غیرضروری و اماکن شلوغ به شدت پرهیز کنند.

وی افزود: از مردم عزیز کرمانشاه تقاضا داریم در کنترل این بحران همکاری کنند تا مجبور به اتخاذ تصمیماتی نشویم که منجر به تعطیلی کسب و کارها شود و معیشت مردم در تنگنا قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: مصوبات جدید و سختگیرانه تری به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی ارایه شده که به اجرا گذاشته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این سختگیری ها اعمال نشود، هزینه ها و خسارات زیادی را برای معیشت مردم خواهد داشت و جان بسیاری از عزیزان ما به خطر خواهد افتاد. در این شرایط بخش مهمی از توان مدیریت استان صرف کنترل این بحران  خواهد شد و از برنامه ریزی مناسب برای اشتغال زایی و جهش تولید در استان بازخواهد ماند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا باید به فکر حفظ سلامت کارکنان باشیم. در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی پروتکل نحوه فعالیت ادارات در ایام آتی را تدوین کند و در نشست آتی ارائه دهد. همچنین آموزش و پرورش نیز جمع بندی خود را در مورد نحوه فعالیت مراکز آموزشی و حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان اعلام كند.



اوقات شرعی
آب و هوا