+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

صادرات کرمانشاه ۳۱ درصد افزایش داشته است

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه مهندس بازوند استاندار کرمانشاه عصر امروز دوشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: خوشبختانه ارزش دلاری کالاهای صادر شده از مرزهای استان کرمانشاه در شش ماهه دوم سال ۹۶ در مقایسه با شش ماهه قبل تر از آن، از یک رشد ۳۱ درصدی برخوردار بوده است.

وي افزود: همچنین در سال ۹۶ ، کشور ۵۳ میلیارد دلار صادرات داشته که ۲ میلیارد از این میزان از طریق گمرکات کرمانشاه صورت گرفته است و این آمار یک رشد ۹ درصدی در مقایسه با سال قبل را نشان می دهد که یک موفقیت قابل تقدیر است.

مهندس بازوند بيان كرد: این رشد صادراتی در شرایطی رخ داده است که مرز بسیار مهم پرویز خان در مقطعی از سال ۹۶ بسته بود.

اين مقام عالي استان اظهار داشت: بر اساس  برنامه ارائه شده تلاش می کنیم در سال ۹۷ نیز شاهد یک رشد ۱۰ درصدی در روند صادرات استان باشیم.

وي ادامه داد: ۴۰ درصد از صادرات کشور به عراق از طریق کرمانشاه صورت می گیرد که باید تلاش کنیم این میزان به ۵۰ درصد افزایش یابد.

استاندار كرمانشاه گفت: برای رسیدن به این سطح از صادرات نیازمند اصلاح ساز و کارها و تقویت زیرساخت های گمرکات و بازارچه های مرزی استان و همچنین پویاتر کردن سیستم بروکراسی گمرکات هستیم که این کارها در حال انجام است.



اوقات شرعی
آب و هوا