+ 0 -
ADA

معاون سياسي استاندار:

صیانت از رای مردم اصل است نه افراد خاص

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در واکنش به موضوع مطرح شده تحت عنوان مهندسی انتخابات تاکید کرد که آنچه در این باره عنوان کذب و دروغ محض است و استان بر اساس چهارچوب های اصلی وزارت کشور با قدرت کار انتخابات را پیش خواهد برد.

به گزارش واحدخبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ محمدابراهیم الهی تبار در نشست خبری استاندار و معاونین با خبرنگاران اظهارداشت: برای استان اصل، صیانت از رای مردم است نه افراد خاص چرا که رای حق الناس است.

وي بيان داشت: اگر حضور فعال رسانه ها نبود توفیقات استان رقم نمی خورد و این مثلث تلاش مدیران همراهی مردم و اطلاع رسانی رسانه ها در سیل زلزله و بازگشایی مرز خسروی نقش آفرینی کرد.

وي گفت: امسال سال انتخابات است که امیدواریم با مشارکت حداکثری رقم بخورد. انتخابات از دهم آذرماه شروع شد و فرمانداران کار خود را با انتخاب هیات اجرایی آغاز خواهند کرد و داوطلبین مجلس یک هفته فرصت دارند ثبت نام کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه روز شنبه (۲۵آبان ماه)  ستاد انتخابات استان بطور رسمی آغاز بکار خواهد کرد هرچند که کار انتخابات از قبل در استان دنبال شده است و فعالیت افراد متقاضی حضور در انتخابات در حال رصد است و استان بر اساس سیاست کلی ستاد انتخابات کمیته های شش گانه را شکل داده و مشغول مهیای فضای انتخابات است لذا امنیت کامل، مشارکت حداکثری، فضای سالم و رقابتی مدنظر ستاد انتخابات استان است.

وي افزود: در مسایل امنیتی با اشرافیت کامل اطلاعاتی که بر منطقه در مرز و داخل استان وجود دارد چالش خاصی نداشته و بخوبی از مرزها حراست شده است.

 الهي تبار اظهار داشت: شاخص این عملکرد ایام اربعین بود که بدون کمترین چالش امنیتی تردد زوار در خاک عراق و در داخل استان انجام شد. لازم است که از همه نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی تقدیر کنم.

وي بيان داشت: نزدیک دو میلیون و سیصد هزار نفر از زوار از کرمانشاه عبور کردند و تردد از مرز خسروی بیشتر از آنچه که رقم خورد به لحاظ شرایط مکان و زمانی امکان پذیر نبود.

وي همچنين گفت: طرح سوال و تحقیق جزو اختیارات نمایندگان است و در طول سال هم نشست هایی را داریم و بسیار هم خوب است و آقاي جاسمی نماینده کرمانشاه هشت سوال را از استانداری داشته که جهت پاسخ به آن در کمیسیون مربوطه حضور پیدا کردیم و سوالات این نماینده به انتخاب مدیران ادارات برق و صنعت بود كه انتصاب مدیران روند خاص خود را دارد و انتخاب با مسئولان کشوری است و با استاندار هماهنگ می شود.

الهي تبار افزود: این نماینده در مورد شاخص های اقتصادی هم سوال داشته که مرکز آمار مطرح کننده این آمار بوده است و این یک بحث طبیعی است و نباید طوری به آن  پرداخته شود که فرصت خدمت از استان گرفته شود.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات گفت: «من می بینم بعضیها در انتخاباتی که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کرده اند به خدشه دار کردن. این چه منطقی است؟ این چه فکری است؟ این چه انصافی است؟این همه انتخابات در طول سی سال انجام گرفته است-در حدود سی انتخابات- مسئولان وقت در هر دوره ای رسما متعهد شده اند و صحت انتخابات را تضمین کرده اند و انتخابات صحیح بوده است؛چرا بیخود خدشه می کنند، مردم را متزلزل می کنند تردید ایجاد می کنند؟ که البته در ذهن مردم عزیز مابا این حرفها تردید ایجاد نخواهد شد». اینها جملات رهبر معظم انقلاب است که لازم است تریبون داران به آن دقت داشته باشند.

وي گفت: مطالب اشاره شده تحت عنوان مهندسی انتخابات کذب محض است و استان با قدرت و چهارچوب اشاره شده انتخابات را برگزار خواهد کرد و اصل برای ما صیانت از رای مردم است نه افراد خاص و رای مردم حق الناس است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصريح كرد: اگر تشخیص داده شود که کسانی در این مسیر نمی توانند موفق باشند وظیفه  وزارت کشور تغییر مدیران است حتی اگر شب انتخابات باشد هرچند که اصل بر ثبات مدیران است.

الهي تبار گفت: ما در حریم مرزها ورود پیدا کردیم و خیلی از روستاها را  از این حریم خارج شدند. یارانه پنج میلیارد و دویست میلیون تومانی سوخت مرزنشینان نیز آماده پرداخت است که به حساب هر خانوار دویست و بیست هزارتومان واریز می شود.

وي بيان داشت: موضوع عشایر استان به کوچ زود هنگام شان باز می گردد که به دنبال حل مساله هستیم.

وي اظهار داشت: متناسب با جغرافیای استان، بزرگداشت و تجلیل از بزرگان در دستور کار قرار گرفته است و در این مدت نیز با همراهی رسانه ها رسانه ها،شخصیت هایی معرفی وتجلیل شده اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ادامه داد: با مهندسی فرهنگی در پی هم افزایی در استان هستیم و برای این کار ضرورت های استان احصا شده است و دانش نامه استان آماده شده که شامل دویست تا سیصد جلد کتاب است که انتشار آن می تواند منشا تحول کار فرهنگی در استان باشد.

وي در پايان سخنان خود گفت: در مورد آمار صداوسیما در مورد زد و بند اداری، حرکت معناداری بوده که عده ای بازیگر آن شدند و به این فکر نشد که شاید کسانی با طرح این مسائل به دنبال فرصت آفرینی برای استان خود هستند لذا ابتدا باید منبع آن را بررسی می کردیم که چرا نکات مثبت این پژوهش را مطرح نشد.



اوقات شرعی
آب و هوا