+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

عاملان آتش سوزی منابع طبیعی باید مجازات شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداري کرمانشاه با اشاره به اینکه 98 درصد از آتش سوزی های منابع طبیعی عوامل انسانی است، گفت: باید با تعامل با دستگاه قضایی عاملان و مقصرین آتش‌ سوزی منابع طبیعی مورد پیگرد قانونی قرار گیرند و به جدیت مجازات شوند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مهرداد سالاری در جلسه ستاد مدیریت بحران پیشگیری از آتش سوزی های منابع طبیعی استان که در سالن تدبیر استانداری برگزار شد، با اشاره به شیوع برخی آتش سوزی ها از پادگان های نظامی استان افزود: مقصرین آتش‌ سوزی حتما باید مسئولیت و عواقب کارشان را بپذیرند و برای جبران آن اقدام کنند چون منابع طبیعی یک حق همگانی است و باید مورد مراقبت جدی قرار بگیرد.

سالاری در ادامه از مدیرکل مدیریت بحران استانداری خواست آمار و ارقام عاملین آتش سوزی های سال های اخیر منابع طبیعی را احصا کند که چه تعداد از آنها مورد مجازات قرار گرفتند.

وی وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی را در جهان طبیعی دانست و اظهار داشت: باید تمام اقدام های پیشگیرانه انجام شود که تعداد آن ها کاهش یابد یا در سریعترین زمان ممکن کنترل و اطفای حریق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بر ساماندهی تمام ظرفیت ها، تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به موقع آتش سوزی ها توسط همه فرمانداران و اداره منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: کسی منکر کمبود تجهیزات، امکانات اطفای حریق نیست ولی باید از تمام نیروها و تجهیزات موجود اعم از عشایر، اعضای شورای روستاها، دهیاری ها، بخشداریها، فرمانداری ها، شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد برای اطفای حریق استفاده کنیم اگر این امکانات ساماندهی درست شوند، می توانیم پیشگیری را بخوبی انجام دهیم.

وی تقویت همیاران طبیعت را یکی از عوامل مهم برای پیشگیری دانست و از همه ادارات ذی ربط خواست برای پیشگیری از آتش سوزی تمام تلاش خود را انجام دهند زیرا در بحران ها در نهایت باید از منابع دولتی برای جبران خسارت استفاده کرد.

وي با اشاره به وقوع بحران های طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی گفت: همه این بحران ها قبل از وقوع قابل پیش بینی بود ولی اقدام پیشگیرانه ای انجام نشد و این منجر به خسارت جدی به مردم و دولت شد.



اوقات شرعی
آب و هوا