+ 0 -
ADA

بهرام سليماني:

عزم دولت بر حراست و پاسداري از رأي و خواست مردم است/ امروز نياز به وحدت، انسجام و همبستگي اجتماعي داريم

مدير كل دفتر امورسياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري گفت: عزم دولت بر حراست و پاسداري از رأي و خواست مردم است

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ بهرام سليماني در مراسم تجليل از دهياران و معارفه بخشدار مركزي اسلام آباد غرب با اشاره به14 تيرماه به عنوان روز شهرداري ها و دهياري ها گفت: همگي وظيفه داريم كه نقش مهم و تاثيرگذار دهياري ها در توسعه روستايي را بيشتر مورد توجه قرار دهيم.

وي تصريح كرد: ضروري است كه ضمن تجليل از زحمات قابل توجه دهياران محترم، توجه برنامه‌ريزان و سياست‌گذاران را به چالش‌ها و فرصت‌هاي فراروي مديريت نوين روستايي بيش از پيش جلب كنيم.

وي افزود: براي دهياران حدود 50 وظيفه در حيطه عمراني، خدماتي، فرهنگي و اجتماعي تعيين شده است،كه اين امر گوياي نقش بي بديل دهياران در تدبير هرچه بهتر امور روستا و ساكنان آنها مي باشد.

مدير كل دفتر امورسياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري با اشاره به اينكه بيش از 37 هزار دهيار در سطح كشور، هزار و 667 دهيار در سطح استان كرمانشاه و 132 دهيار در شهرستان اسلام آباد غرب فعاليت دارند؛ افزود: خوشبختانه طي سنوات اخير با رشد سطح تحصيلات و آگاهي در سطح روستاها، شاهد جهش بسيار خوب توانمندي¬هاي دهياران در مناطق مختلف بوده¬ايم و در حال حاضر تعداد دهياران تحصيلكرده، توانمند و آشنا به وظايف و قوانين از ميان زنان و مردان افزايش محسوسي داشته است و همين موضوع در تسريع برنامه هاي توسعه روستايي در سطح استان قطعاً موثر خواهد بود.

سليماني گفت: عليرغم كمبودهايي كه بعضاً در خصوص خدمات رساني به روستاها وجود داشته، اما طي سنوات گذشته با اهتمام دولت تدبير و اميد خدمات بسيار خوبي در خصوص گازرساني، احياي شبكه هاي آبرساني، خدمات جاده اي و راهداري و ... در سطح روستاها صورت گرفته است

وي افزود: حمایت‌های همه‌جانبه دولت تدبیر و امید از جمله تخصیص اعتبارات و امکانات قابل‌توجه، برنامه‌ریزی کلان برای تقویت بنیه اقتصادی روستاها، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستاها مسلماً زمینه‌ساز ارتقای کارآمدی دهیاری مي باشد.

مدير كل دفتر امورسياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري گفت: انتظار مي رود دهياران به عنوان رابط اصلي بدنه دولت با روستاييان نسبت به تبيين اين خدمات براي مردم اقدام نمايند و متقابلا نيز مشكلات و كمبودهاي روستا را از طريق مسئولان پيگيري نمايند.

وي گفت: دهیاران در مقام مدیران ارشد روستا و متولیان اصلی توسعه پایدار در مناطق روستایی، در حقیقت منتخبین برخاسته از بطن جامعه روستایی هستند و به عنوان بازوان توانمند اجرایی شوراهای اسلامی روستاها در عمران و آبادانی مناطق روستایی نقش تعيين كننده اي دارند لذا انتظار می‌رود تعامل سازنده با شوراها برای پیشبرد امور روستاها را مورد توجه جدي قرار داده و برای تحقق توسعة پایدار روستایی گام بردارند.

وي در ادامه افزود: شهرستان اسلام آبادغرب به دليل برخورداري از بسياري قابليت ها و توانمندي ها، از جايگاه خاصي در سطح استان برخوردار است؛ بطوريكه سابقه درخشان تاريخي به ويژه فداكاري مردم اين شهرستان در طول 8 سال دفاع مقدس و تحمل بمباران ها و مقاومت جانانه در عمليات مرصاد تنها گوشه¬اي از آن به شمار مي-رود.

 مدير كل دفتر امورسياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري استانداري تصريح كرد: جمعيت جوان تحصيلكرده، فعالين سياسي و مطبوعاتي، شخصيت هاي تاثيرگذار فرهنگي و ... نيز همگي از سرمايه هاي مهم اجتماعي و سياسي هستند كه اميدواريم بيش از پيش از اين ظرفيت ها در راستاي رشد و ارتقاء كلي استان بهره گيري شود.

سليماني گفت: امروز نياز به وحدت، انسجام و همبستگي اجتماعي داريم و هر حركت و رفتاري كه در جامعه التهاب ايجاد كند و موجبات ياس و ناميدي شود قطعاٌ در راستاي منافع ملي نخواهد بود.

دبير ستاد انتخابات استان همچنين گفت: انتخابات مهمي را پيش رو داريم لذا بايد فضا براي تحقق مشاركت حداكثري مردم فراهم شود.

وي افزود: دو اصل قانونمداری و بیطرفی بايد سرلوحه كار متوليان امر انتخابات باشد. عزم دولت بر رعايت حقوق قانوني انتخاب كنندگان و انتخاب شوندگان به عنوان حق الناس و همچنين بر حراست و پاسداري از رأي و خواست مردم است؛ لذا بايستي از هر گونه رفتار شائبه آفرين نظير حضور در محافل انتخاباتي پرهيز شود.

در پايان اين مراسم با تقدير از خدمات سيروس عبدي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي فرمانداري اسلام آباد غرب كه از آبان ماه97 با حفظ سمت سرپرستي بخشداري مركزي را بر عهده داشت‘نصرت اله محمدي زاد به عنوان بخشدار مركزي اسلام آباد غرب معرفي شد



اوقات شرعی
آب و هوا