+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

كرمانشاه داراي تنها بندر خشك در غرب كشور خواهد بود

استاندار كرمانشاه گفت: كرمانشاه داراي تنها بندر خشك در غرب كشور خواهد بود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد سرمايه گذاري استان افزود: اجراي بندر خشك در كرمانشاه نهايي شده و اين طرح در زميني به وسعت 400 هكتار اجرا خواهد شد كه اين طرح 900 ميليارد تومان سرمايه گذاري دارد.

وي اظهار داشت: براساس تصميم وزارت راه و شهرسازي قرار شده كه شركت راه آهن جمهوري اسلامي متولي ايجاد بندخشك در استان كرمانشاه باشد.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: سرمایه گذاران حتی با صد میلیارد تومان نیز می توانند کار خود را در بندر خشک آغاز کنند و كرمانشاه داراي تنها بندر خشك در غرب كشور خواهد بود و براي اين مهم به نتايج خوبي دست پيدا كرديم و تاکنون یک‌ سرمایه گذار برای ایجاد بندر خشک اعلام آمادگی کرده است.

مهندس بازوند تصريح كرد: مکان در نظر گرفته شده برای بندر خشک در نزدیکی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه است و سرمایه گذاران به راحتی می توانند از امکانات فرودگاهی استفاده کنند.

وي گفت: امکان ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و تجاری در بنادر خشک وجود دارد.

استاندار كرمانشاه در ادامه همچنين با اشاره به اينكه یک سرمایه گذار برای ایجاد نیروگاه های کوچک اعلام آمادگی کرده است، گفت: آب منطقه ای و شرکت برق منطقه ای در زمینه ایجاد نیروگاه های کوچک تولید برق با سرمایه گذاری که اعلام آمادگی کرده است، همکاری کنند.

وی همچنین در رابطه با احداث بیمارستان بخش خصوصی «ویانا» در کرمانشاه هم افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی موظف هستند که زمینه های لازم‌ را برای شروع به کار احداث این بیمارستان ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه افزود: سرمایه گذار این بیمارستان با 162 میلیون یورو آماده شروع فعالیت ساخت است که متاسفانه وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی ‌مجوزهای لازم را برای آن صادر نکرده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که برای صدور مجوزهای این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کم‌ کاری شود گزارش های لازم را به رییس جمهوری ارائه خواهیم داد.

مهندس بازوند همچنين بر تلاش و جديت مديران جهت ايجاد  سرمايه گذاري خارجي در استان تاكيد كرد و گفت: بهبود فضاي كسب و كار با تلاش و پيگيري مديران محقق مي شود و همه وظيفه دارند كه با توجه به مزيت هاي موجود فضا را براي انجام هر گونه سرمايه گذاري خارجي در استان فراهم كنند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا