+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

مدیرانی که سد راه توسعه بوم‌گردی هستند را معرفی کنید / مدیریت ارشد استان مخالفتی با امهال وام‌ها ندارد

به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در همایش بزرگ‌ روز ملی روستا و عشایر که با حضور دکتر الهی‌تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار، دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار، مهندس سالاری معاون عمرانی استاندار، دکتر کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، مهندس بهرام نژاد مدیرکل حوزه استاندار، مدیران کل روستایی و عشایری استان و فرمانداران و دهیاران روستاها و بزرگان عشایر برگزار شد؛ اظهار داشت: دو سال از حضور اینجانب در کرمانشاه می‌گذرد. روز اول در مراسم معارفه عنوان کردم کرمانشاه را باید خود کرمانشاهی‌ها بسازند و هیچ‌کس تماشاچی نباشد.

وي افزود: علی رغم اینکه طی این دوسال استان گرفتار خشم‌ طبیعت و بلایای زلزله و سیل شد ولی با در پیش گرفتن همین روحیه که هیچ کس تماشاچی نباشد بر تهدیدها فایق آمدیم و آن‌ها تبدیل به فرصت شدند.

استاندار كرمانشاه بيان كرد: روستائیان و عشایر یک قشر زحمتکش و تولیدکننده‌اند که در اقتصاد کرمانشاه خوب درخشید‌ه‌اند و از عملکرد مناسبی برخودارند.

مهندس بازوند گفت: باید زمینه ورود دهیاری‌ها به دستگاه‌های اجرایی فراهم شود و دولت تدبیر و امید در این راستا گام‌های خوبی برداشته است.

وي اظهار داشت: قانون مدیریت بحران پس از سال‌ها ابلاغ شده است. توجه به پیشگیری و تاب آوری استان ها در برابر بلایای طبیعی، دو اصل مهم از این قانون را تشکیل می‌دهد. دهیاری ها با مشارکت مردم می توانند گام مهمی در راستای مقابله با این تهدیدها و تبدیل آن‌ها به فرصت، بردارند.

استاندار كرمانشاه گفت: مرز تاریخی خسروی پس از سال‌ها با پیگیری‌های شبانه روزی برای تردد زوار اباعبداله الحسین بازگشایی شد و آرزوی دیرینه مردم کرمانشاه تحقق یافت.

مهندس بازوند عنوان كرد: تا ظهر امروز سه‌شنبه ۴۵۰۰ نفر زوار حسینی از مرز‌ خسروی عبور کردند.

وي افزود: روستای استان در مسیر راه کربلا هستند که تاریخ این سرزمین نشان داده که همیشه میزبانان خوبی برای این مهم بوده‌اند.

استاندار كرمانشاه گفت: مجموعه‌های بومگردی‌ نقش بسیار مهمی در رویداد کرمانشاه۲۰۲۰ و گردشگری روستایی دارند و به ایجاد شغل های جدید کمک می کنند.

کارآفرینان روستایی و رسانه‌ها؛ مدیرانی که در راه توسعه بوم‌گردی‌ها همکاری نمی‌کنند را به مدیریت ارشد استان معرفی کنند تا تصمیمات لازم در قبال آن‌ها اتخاذ شود.

:وي گفت: مدیریت ارشد استان هیچ مخالفتی با امهال تسهیلات زلزله‌زدگان ندارد و در صورت تصویب قانون مربوطه به سرعت آن را اجرایی می‌کند.




اوقات شرعی
آب و هوا