+ 0 -
ADA



مهندس بازوند استاندار كرمانشاه به منظور بازديد از چند پروژه عمراني وارد گيلانغرب شد


مهندس بازوند استاندار كرمانشاه امروز شنبه به منظور بازديد از چند پروژه عمراني وارد گيلانغرب شد.

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ بازديد از پروژه احداث مسير جديد گيلانغرب به سومار (مسير زله زرد)، برگزاري جلسه در محل كارگاه پروژه مسير جديد گيلانغرب به سومار و بازديد از ديگر طرح ها از جمله برنامه هاي كاري مهندس بازوند در سفر به شهرستان گيلانغرب است.

شهرستان گيلانغرب ۷۵۰ شهید، ۲ هزار و ۳۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده سرافراز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزارتن محصول از این زمین ها تولید و روانه بازار می شود.

بیش از ۹ هزار تن دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که در ۲۲۵ آموزشگاه با ۵۷۴ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

سالیانه ۲۶۰ تن ماهی سردآبی و ۲۰ تن ماهی خاویاری در شهرستان گیلانغرب تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که ۴۵۰ اثر آن ثبت ملی شده و براساس بررسی های صورت گرفته تاکنون وجود هفت آتشکده نیز در این شهرستان شناسایی شده است.

قدیمی ترین شیء تاریخی کشف شده تاکنون در ایران، یک تبر سنگی با قدمت ۱۲۵ هزار سال پیش از میلاد مسیح است که این اثر تاریخی در گیلانغرب کشف شد و اکنون در موزه ملی کشور نگهداری می‌شود.

مرز سومار در فاصله ۶۷ کیلومتری گیلانغرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده، در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که ۱۵ کیلومتر با سومار فاصله دارد.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود.



اوقات شرعی
آب و هوا