+ 0 -
ADA

رئیس ستاد انتخابات استان:

نقطه قوت نظام حضور مردم در انتخابات است


رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت رای مردم به عنوان سرمایه اجتماعی تصریح کرد: حضور پر شور مردم در انتخابات قدرت اجتماعی و انسجام ملی کشور را به رخ دنیا خواهد کشید.

 

به گزارش واحد خبر اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ محمدابراهیم الهی تبار همزمان با آغاز فرایند رسمی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه رادیویی« صدای شهر» شبکه استانی زاگرس در گفتگویی اظهار داشت:همزمان با آغاز روند ثبت نام از داوطلبان کار معرفی اعضای هیات های اجرایی از سوی فرمانداران نیز آغاز می شود.

 وی با بیان اینکه لازم است که داوطلبان برای ثبت نام به مراکز حوزه های انتخابیه استان مراجعه کنند افزود: تمامی امور انتخابات از طریق سامانه جامع انتخابات انجام میشود.

 به گفته رئیس ستاد انتخابات استان، زمان ثبت نام از داوطلبان از ۸صبح دهم آذرماه آغاز و تا ساعت ۱۸روز شنبه شانزدهم آذرماه ادامه خواهد یافت و این زمان تمدید نخواهد شد.

الهی تبار همچنین با تاکید بر اینکه ملاک و فصل الخطاب در انتخابات مفاد قانون است تصریح کرد: ماده ۲۸قانون انتخابات حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان را مشخص کرده و هیات های اجرایی  وظیفه دارند بر اساس مستندات در مورد بررسی صلاحیت ها نظر خود را اعمال کنند.

وی با بیان اینکه کسی که بر اساس مفاد قانون شرایط داوطلبی انتخابات مجلس را نداشته باشد رد صلاحیت خواهد شد خاطرنشان کرد:هرگونه تبلیغات افراد با عنوان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی تخلف محسوب شده و در بررسی صلاحیت ها دخالت داده خواهد شد.همچنین تحرکات انتخاباتی در فضای مجازی رصد و گزارشات آن احصا خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شکل گیری ستاد امنیت انتخابات در استان تاکید کرد: نخستین کار این ستاد، تهیه اطلس امنیتی انتخاباتی استان بود که نهایی شده و  تهدیدها و چالش های متصور بر انتخابات را بررسی کرده ایم و به دنبال برگزاری انتخابات امن و سهولت دسترسی مردم به شعب اخذ رای بوده ایم.

 

  الهی تبار  در ادامه با تاکید بر اهمیت مشارکت در انتخابات، حضور مردم در صحنه انتخابات را نقطه قوت نظام و برهم زننده محاسبات دشمن دانست و گفت:انتخابات میتواند سرمایه اجتماعی  جامعه و کشور را نشان دهد و انشاالله با مشارکت حداکثری مردم در این دوره نیز سرمایه اجتماعی به رخ دنیا کشیده خواهد شد. 

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت چگونگی انتخاب مردم تاکید کرد:مردم ،نخبگان و شخصیت های برازنده نمایندگی را انتخاب کنند.  

 وی ادامه داد: نهاد نظارتی هم در این روند موثر است و می طلبد که قدرت انتخاب مردم را بیشتر کرده و شرایط را برای حضور جریان های مختلف درون نظام فراهم کند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان نقشو تاثیرتوسعه سیاسی در توانمندی افراد برای چگونه انتخاب کردن و چگونه انتخاب شدن تصریح کرد: شهید بهشتی از حزب به عنوان معبد خود یاد می کند چرا که محل تربیت انسان است از این رو احزاب می توانند در توانمندی مردم و چگونه انتخاب کردن بسیار موثر باشند.

 الهی تبار در ادامه با تاکید برکنار رفتن مسائل قومی از انتخابات و رای مردم تاکید کرد:  رای مردم ارزش بالایی دارد و باید برای آن دقت نظر داشته باشند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا