+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

نهاد کتابخانه‌ها ظرفیت خوبی برای معرفی چهره زیبای کرمانشاه است


معاون سیاسی، امنیتی‌ و اجتماعی استاندار کرمانشاه به توصیف مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران‌ اسلامی است، اشاره کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت نهاد کتابخانه‌های عمومی برای معرفی کرمانشاه به عنوان چهره زیبای ایران استفاده کرد.

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه و به نقل از ايرنا محمد ابراهيم الهی‌تبار در مراسم بیست و هفتمین دوره گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان كه در سرسرای اجتماعات کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد، باتاکید براینکه توجه ویژه مسوولان ملی به کرمانشاه ضرورت دارد، افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی به عنوان کتابخانه مرجع و گسترش شبکه کتابخانه‌ها در سراسر استان، یکی از راهکارهایی است که کمک می‌کند تا این چهره زیبا به همگان معرفی شود.

وی ادامه داد: در تاریخ مذهبی و دینی با کتاب انس گرفته‌ایم و در دین مقدس اسلام نخستین جمله‌ای که به پیامبر اکرم (ص) وحی می‌شود، همان خواندن است.

وی افزود: اگر جامعه بخواهد راه رستگاری را طی کند و توانمند باشد، به دانایی نیاز دارد و هم فرهنگ ملی و هم فرهنگ دینی ما را به خواندن ترغیب می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی‌ و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: از زمانی که در استان ورود پیدا کردیم بحث کتابخانه مرجع مطرح بود و اگر قرار است یک کار زیرساختی و جامع در بحث کتابخوانی شکل گیرد توجه به این پروژه است که از سوی استاندار و مسوولان مربوطه اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

الهی تبار با تاکید براینکه تلاش می‌کنیم دسترسی مردم به کتاب را بیشتر کنیم، ادامه داد: برای این امر روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت را احصا کرده‌ایم و در اختیار فرمانداران قرار داده‌ایم و تلاش داریم دسترسی به کتاب در همه این شهرها و روستاها اتفاق بیفتد و اکنون از نظر کمی و کیفی وضعیت مناسبی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دفاع مقدس در کرمانشاه آغاز و خاتمه پیدا کرد و رشادت‌ها و مقاومت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در این استان وجود دارد که باید معرفی شود.



اوقات شرعی
آب و هوا