+ 0 -
ADA

مديركل پدافند غيرعامل استان:

پدافند غيرعامل ايجاد كننده امنيت است

مديركل پدافند غيرعامل استان گفت: پدافند غيرعامل  ايجاد كننده امنيت است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ عليرضا حيدري در جمع پرسنل اداره پدافند غيرعامل استانداري توجه جدي به مسئله پدافند را يكي از عوامل ايجاد امنيت در جامعه دانست و گفت: پدافند غیر عامل دفاع غیر مسلحانه است که باعث می گردد قدرت بازدارندگی را افزایش دهیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ پدافند یک اصل است برای همیشه نه برای یک مقطع خاص.

وي بيان داشت: ما باید در تمامی موضوعات داخلی بحث پدافند غیر عامل را سر لوحه کار خود قرار دهیم و چون كشور ما در زمينه هاي مختلف نظامي،عوامل جوي،بلاياي طبيعي و ...همواره در معرض خطر است بنابراين اصل پيش بيني در صورت بروز اين حوادث نقش پدافند غير عامل را بيشتر نمايان مي كند و چون يكي از اصول پدافند غیر عامل اصل کاهش آسیب پذیری است.

وي تصريح كرد: این مهم زمانی مثمر ثمر خواهد بود که قدرت بازدارندگی را افزایش دهیم كه اين اصل نيز در صورتي مي تواند مفيد واقع شود كه اصل پيش بيني را رعايت كرده باشيم.

وي به موقعيت خاص كشور و تهديدهاي منطقه اي اشاره كرد و افزود: اگر چه تهدید در بیرون از کشور وجود دارد ولی آسیب پذیری متاثر از آن به داخل کشور  كشيده مي شود که باید سعی کنیم این آسیب ها را حتی الامکان کاهش دهیم و نگذاريم اين تهديدهاي بالقوه به بالفعل تبديل شود.

مديركل پدافند غيرعامل استان با تاكيد بر لزوم هوشمندي در برابر تهديدهاي نرم افزاري اظهار داشت: یکی از تهدیدات مهم تهدیدات سایبری می باشد که مشکلات زیادی را در جوامع به وجود آورده است. موضوع تلفن های هوشمند و اینترنت در عین داشتن محاسن؛ دارای معایبی نیز می باشند و تمامی اطلاعات ما را در اختیار سازندگان آنها قرار می دهد لذا جهت مصونیت سازی این موضوعات مهم باید مراقبت های لازم را به وجود آوریم .

حيدري به اهداف اصلي پدافند غيرعامل اشاره كرد و گفت:هدف پدافند، برقراری سلامت و امنیت آحاد جامعه است و دراين راستا آموزش و اطلاع رسانی حرف نخست پدافند غیرعامل است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه معرفی شود و برای برقراری این هدف، پدافند در قالب هرگونه اقدام غیرمسلحانه در راستای افزایش قدرت بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری است به گونه ای که مردم همچنان به زندگی عادی خود ادامه دهند.



اوقات شرعی
آب و هوا