+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

پروژه منطقه ويژه اقتصادي اسلام آباد نقش مهمي در اشتغالزايي خواهد داشت

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: پروژه منطقه ويژه اقتصادي اسلام آباد نقش مهمي در اشتغالزايي منطقه خواهد داشت.

به گزارش واحد خبر اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ دكتر هدايت حاتمي در نشست خبری استاندار و معاونین با خبرنگاران اظهار داشت: براي ساختن و حركت استان كرمانشاه به سمت توسعه و پيشرفت، راهي جز انسجام و همراهي با رسانه ها و شنيدن صداهاي يكديگر نداريم.

وي يكي از اهداف پيش رو حوزه ي معاونت اقتصادي استانداري را تلاش براي بهبود فضاي كسب و كار عنوان كرد، افزود: با بهبود فضاي كسب و كار ضمن ايجاد شغل و كاهش بيكاري، رونق اقتصادي نيز گسترش پيدا مي كند.

دكتر حاتمي با اشاره به اقدامات انجام شده براي كاهش نرخ بيكاري، تصريح كرد: نرخ بيكاري استان در دو فصل اول سالجاري نسبت به مدت مشابه سال قبل با دو درصد كاهش روبرو بوده و عليرغم همه تلاش براي مهمترين مسئله استان يعني بازسازي مناطق زلزله، با يك كار جمعي و هوشمندانه به دنبال كاهش 3 درصدي نرخ بيكاري براي امسال هستيم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري ادامه داد: علاوه بر تلاش براي بهبود فضاي كسب و كار، حفظ واحدهاي موجود توليدي و جذب سرمايه گذاري هاي جديد را در اولويت كاري داريم و تلاش مي كنيم تا رونق اقتصادي در استان گسترش يابد.

وي بيان داشت: در هفته دولت امسال سامانه يكپارچه سرمايه گذاري در استان راه اندازي شد كه قطعاً با اين كار، صدور مجوزها در فرآيند سرمايه گذاري تسهيل و آسانتر خواهد شد.

وي افزود: همچنين تلاش داريم كه واحدهاي نيمه كاره موجود در استان را راه اندازي كنيم و در عين حال به دنبال بنگاه هاي كوچك و متوسط نيز براي ايجاد اشتغال هستيم.

دكتر حاتمي در ادامه از آغاز عمليات اجرايي 4 شهرك صنعتي جديد در استان خبر داد و اظهار داشت: دو تا از اين شهرك ها قبل از سال و دو تا ديگر در سال آينده كلنگ زني خواهند شد و اين نواحي نيز به نواحي موجود صنعتي استان اضافه خواهد شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: استان كرمانشاه در خريد گندم از كشاورزان و پرداخت بهاي آن يكي از استان هاي پيشتاز كشور در سالجاري است و حدود هزار ميليارد تومان جهت خريد گندم به كشاورزان پرداخت شده است.

وي افزود: همچنين بحث آموزش نوين در سيستم فني و حرفه اي را در دستور كار داريم و در اين راستا 1200 برنامه آموزشي تدوين و اجرايي شده است و استراتژي ما در حوزه فني و حرفه اي بر اساس تقاضا محوري است.

دكتر حاتمي همچنين در خصوص روند بازسازي واحدهاي صنعتي مناطق زلزله زده هم گفت: بر اثر وقوع زلزله دو سال گذشته در شهرستان سرپل ذهاب، 55 واحد صنعتي در اين شهرستان دچار آسيب شدند كه كه 30 واحد از آنها تعميري و 25 واحد هم تخريبي مي باشند كه از 25 واحد تخريبي 15 واحد در حال ساخت مي باشد و 10 واحد ديگر نيز با مشكل وثيفه بانكي مواجه هستند.

وي با بيان اينكه يكي از دغدغه هاي جدي ما فعال كردن منطقه ويژه اقتصادي اسلام آباد است گفت: اين پروژه آينده شهرستان اسلام آباد را راقم خواهد زد و در برنامه داريم كه با اجراي اين پروژه شهرك تخصصي پايين دست و بالا دست پتروشيمي ايجاد شود كه اين مهم نقش مهمي در اشتغالزايي شهرستان خواهد داشت.



اوقات شرعی
آب و هوا