+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه:

کمبود ماسک یک چالش جهانی است / ظرفیت تولید ماسک استان همچنان در حال افزایش است


استاندار کرمانشاه در نشست ستاد کرونا استان گفت: ویروس کرونا به شکل گسترده در دنیا شیوع پیدا کرده و در این میان کمبود ماسک تبدیل به یک چالش جهانی شده است و کشورهای توسعه یافته دنیا هم با این چالش روبرو هستند.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه، هوشنگ بازوند ضمن تقدير از تلاش هاي صورت گرفته برخي توليد كنندگان و تغيير خط توليد براي كمك به تأمين اقلام بهداشتي اظهار داشت: ماسك هاي توليد شده توزيع شده و تا حدي نياز استان را جبران كرده اما طبیعی است كه در شرايط فعلي علي رغم همه تلاش ها به دليل تقاضاي زياد مشكل كمبود ماسك وجود داشته باشد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صمت استان تمام توان خود را برای افزایش تولید ماسک سه لایه بهداشتی به کار گرفته اند و طبق گزارش سازمان صمت استان تاکنون ۶۰۰ هزار ماسک در استان تولید و در اختیار مجموعه های پزشکی و بهداشتی، واحدهای تولیدی و صنعتی و داروخانه ها گذاشته شده است.

 

 بازوند اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان صمت، اکنون روزانه حدود ۵۰ هزار ماسک در استان تولید می شود. با تلاش‌های صورت گرفته واحدهای جدید دیگری نیز در دست راه اندازی است و تلاش می کنیم تا ۳۰‌ فروردین ماه این تولید را به ۹۰ هزار تا برسانیم. 

 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: خطر ابتلا به کرونا همچنان بسیار جدی است و مردم از بیرون آمدن از منازل امن خویش اجتناب کنند. 

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از روز ۲۳ فروردین ماه کسب و کارهای کم ریسک کار خود را تحت نظارت علوم پزشکی شروع می‌کنند.

بازوند تصريح كرد: ادارات نیز از ۷ صبح تا ۱۴ ظهر با دو سوم پرسنل دایر خواهند بود و به مردم ارائه خدمات خواهند کرد. مدارس نیز تا ۳۱ فروردین ماه تعطیل هستند.‌

 رئیس ستاد کرونا استان ادامه داد: فصل کشاورزی آغاز شده است و مجموعه جهاد کشاورزی باید از طریق رسانه‌ها مفاد پروتکل‌های بهداشتی را به این عزیزان آموزش دهد.



اوقات شرعی
آب و هوا