+ 0 -
ADA

مدير هسته گزينش استانداري:

گزینش سلیقه ای نیست/: نظام گزينش با رویکردی کاملاً علمی در راستاي صیانت ازسلامت نظام اداری گام برمي دارد

مدير هسته گزينش استانداري گفت: گزینش سلیقه ای نیست، بلکه براساس قانون و چارچوب خاصی انجام می شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ غلامرضا شعباني طي گفتگويي با اشاره به سالروز 15 دی ماه و تبریک سالروز تشكيل نظام گزينش به خدمتگزاران این عرصه، اظهار داشت: اهمیت و ضرورت گزینش ازجنبه های مختلف حائزاهمیت بوده و خداوند نیز در آیات قرآن به طرق مختلف به مساله گزینش اشاره کرده است.

وي بيان داشت: اندیشیدن درآیات به ما نشان می دهد بزرگترین گزینش گر جهان هستی خداوند بوده و در آیات غدیر و سوره آل عمران و آیاتی که پیرامون انتخاب 25 پیامبری که اسامی آنها درقرآن آمده، خصوصیات و ویژگی های یک فرد شایسته را ذکر کرده است .

وي خاطرنشان ساخت: از جنبه دیگر مطالعه عملکرد رهبران الهی بیانگر این موضوع است که آنها برترین انسان ها را برای انجام امور مردم در زمینه های مختلف نظامی ، اقتصادی وحفظ بیت المال انتخاب می کردند.

مدير هسته گزينش استانداري با اشاره به فرمان حكومتي امام خميني(ره) براي تشكيل نظام گزينش در كشور در سال 1360 ادامه داد: نظام گزینش کشور به عنوان یادگار ارزنده امام خمینی (ره) با فرمان حکومتی ایشان درپانزدهم دی ماه سال 1360 شکلی جدید و رویکردی واقع بینانه به خود گرفت و به عنوان نهادی خدمتگزار و با تصویب قانون گزینش کشور درمجلس شورای اسلامی از جایگاه مناسبی درنظام اداری کشور برخوردار شد و به یاری خداوند متعال درجهت حفظ و پاسداری از حوزه اعتقادی و سیاسی نظام ایدئولوپیک کشور هدفمند براقتدار خود افزوده است.

شعباني تصريح كرد: نظام گزينش اکنون نیز بعد از تکامل و توسعه خود در نظام اداری، به عنوان نهادی ارزشی احیاء و مستحکم گشته تا با رویکردی کاملاً علمی و متعادل و منطبق با نیازهای واقعی جامعه اداری به وظایف خطیر خود که همانا سالم سازی و صیانت ازسلامت نظام اداری ومدیریتی کشور است، بپردازد.

وي با اشاره به فلسفه وجودي گزينش گفت: در واقعه فلسفه وجودی گزینش و انتخاب، ازیک طرف پیراستن ادارات وسازمان های اداری ازافراد ناصالح وغیر واجد شرایط می باشد و ازطرفی زبده گزینی و انتخاب بهترین ها جهت خدمتگزاری به مردم است.

وي خاطرنشان ساخت: تحقیقاً می دانیم درسازمان های پیچیده امروزی نیروی انسانی متخصص و خلاق که پایبند به ارزش های اخلاقی و انسانی و متعهد به اهداف سازمانی می باشند، ازمهمترین عوامل برای بقاء و ادامه حیات و رشد و توسعه آن سازمان محسوب می شوند که البته این موضوع « گزینش» نه تنها درکشور، بلکه در دهه های گذشته موضوع تحقیقات بسیاری از نهادها و سازمان های حکومتی درسطح جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته بوده است.

شعباني با بيان اينكه درگزینش به سلامت اخلاقی، اعتقادی و سیاسی افراد توجه می شود اظهار داشت: اما سلايق سیاسی و جناحی و گرایشات اعتقادی افراد به مذهب، مرام و مسلک خاصی درگزینش موثر نیست بلکه صلاحیت و سلامت آنها معیار وملاک گزینش می باشد زيرا کلیه افراد جامعه برای ما شهروند درجه یک می باشند و آنها را درچارچوب قانون گزینش و ضوابط هفتگانه عمومی آن بررسی می کنیم.

مدير هسته گزينش استانداري افزود: در سال های گذشته ضمن رعایت اصول حقوق شهروند و رعایت اصل اعتدال به برکت دولت تدبیر و امید فرآیند گزینش و استخدام داوطلبین را با سادگی و سهولت انجام داده وملاک را حال فعلی افراد دانسته و لغزش های گذشته دور افراد را در این امر دخیل ندانسته و در همين راستا موجبات رضایت مراجعین به هسته گزینش استانداری کرمانشاه را فراهم کرده ایم.

وي با اشاره به تنوع قومیت و مذاهب و وجود اقوام و اقلیت ها، با فرهنگ های متفاوت و غنی دراستان و خلاء قانون درجذب و گزینش آنان درمقاطع مختلف، بيان داشت: این هسته توفیق یافت با به پیگیری های مستمر و مکاتبات و جلسات متعدد با مسئولین محترم هیات های عالی و مرکزی گزینش، در روند امور گزینشی این گروه از داوطلبان تسریع و تسهيل ایجاد نماید.

شعباني در پایان ضمن گرامیداشت مجدد سالروز 15 دی ماه گفت: مفتخریم که مطابق با فرامین ائمه اطهار (ع) دست پرورده مکتب اسلام و سیراب گشته از زلال و حی و قرآن درباب گزینش کارکنان نظام اداری با تكيه بردو ویژگی علم و تعهد و فضیلت درانتخاب مستخدمين دولت گام برمي داريم زيرا رضايت مردم براي ما بسيار مهم و بنيادي است.

 



اوقات شرعی
آب و هوا