+ 0 -
ADA

توافقات خوب برای توسعه امکانات و تجهیزات هلال احمر استان کرمانشاه

اختصاص بیش از ۳۰ دستگاه خودرو امدادی به هلال احمر استان/ تبدیل کرمانشاه به مرکز غرب کشور در امداد هوایی و پشتیبانی/ ساخت فیلم با محوریت کرمانشاه توسط هلال احمر کشور


در نشستی با حضور استاندار کرمانشاه و رئیس سازمان امداد و نجات کشور توافقاتی راهبردی و اثربخش برای توسعه امکانات و تجهیزات هلال احمر استان صورت گرفت و اجرای این توافقات بزودی عملیاتی و اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی در این نشست با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های خاص استان برای تبدیل شدن به قطب منطقه غرب هلال احمر اظهار داشت: استان کرمانشاه همواره به عنوان قطب منطقه غرب کشور مطرح بوده است و در حال حاضر هم در تلاشیم که استان در زمینه های مهم از جمله خدمات رسانی و جایگاه هلال احمر ارتقا یابد و به سطح مطلوب برسد.

وی تصریح کرد: قطب بودن استان در بحث هلال احمر برای ما اولویت دارد و لازم است که در زمینه توسعه امکانات و تجهیزات آن مرکز منطقه باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به کوهستانی بودن استان و اشتیاق مردم کرمانشاه و بسیاری دیگر از استانها برای کوهنوردی و بهره مندی از لذت های این تفریح سالم خواستار ایجاد ایستگاه های آموزشی با نصب تابلوهای شکیل و جدید و ایجاد مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات در استان شد تا حوادث کوهستان هم به کمترین اندازه برسد.

صحرایی همچنین گفت: برای ساخت سریال از حوادث مختلف استان آمادگی کامل داریم که این سریال می توانند روایتگر انواع توانمندی ها و امکانات و آمادگی اعضای هلال احمر برای کمک به حوادث و در عین حال ظرفیت های گردشگری و کوهستان استان باشد و ما در این زمینه آماده توافق هستیم.

استان کرمانشاه در بسیاری از ظرفیت ها و مزیت ها بی نظیر است

در این نشست رئیس سازمان امداد و نجات کشور نیز گفت: باور و اعتقاد دارم که استان کرمانشاه در بسیاری از ظرفیت ها و مزیت ها بی نظیر است و گاهی نمونه این داشته ها و ظرفیت ها در کشور و حتی جهان نیز دیده نمی شود.

بابک محمودی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت ها و امکانات تلاش می کنیم که تجهیزات مناسبی به استان کرمانشاه اختصاص یابد.

وی بیان داشت: خوشبختانه طی چند مدت گذشته اقدامات خوب و مناسبی برای توسعه امکانات فضای هلال احمر شکل گرفته زیرا این اقدامات برای ما اولویت دارد.

در ادامه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز گفت: در زمینه جذب و استخدام در هلال احمر استان سومین استان کشور هستیم و در یک سال ۲۴۵ نفر استخدام شدند.

توافقات نشست

در این نشست توافقات خوبی در زمینه توسعه امکانات و تجهیزات به پایگاه های هلال احمر از جمله اختصاص بیش از ۳۰ دستگاه خودرو امدادی شامل آمبولانس، ست نجات، خودروهای کمک دار و کشنده حاصل شد و با توافقات شکل گرفته مقرر شد که پیگیری لازم اختصاص خودروها تا پایان سال به ۵۰ تا ۶۰ دستگاه افزایش یابد.

در این نشست همچنین توافق شد که جمعیت هلال احمر کشور برای ساخت سریال و فیلم تلویزیونی با محوریت استان و هلال احمر کرمانشاه اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر توافق این بود که استان کرمانشاه به عنوان مرکز منطقه ای غرب کشور در امداد هوایی و پشتیبانی عملیات های امدادی قلمداد و تقویت شود.

همچنین با دستوراستاندار کرمانشاه مقرر شد که با توجه به نیاز استان، فرودگاه کرمانشاه موظف به همکاری در حفظ و نگهداری آشیانه و بالگرد هلال احمر باشد.



اوقات شرعی
آب و هوا