+ 0 -
ADA

استاندار كرمانشاه:

الگوي مديريت رهبري يك دستاورد عظيم براي كشور است/ حضور مردم در صحنه هاي مختلف يك سرمايه اجتماعي براي انقلاب اسلامي است

استاندار كرمانشاه گفت: الگوي مديريت كشور توسط رهبري يك دستاورد عظيم و بزرگ براي ايران اسلامي است كه بايد اين نوع مديريت را كه ضامن بقاي آرامش و امنيت براي كشور مي باشد را براي جوانان بازگو كنيم.

 به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد دهه فجر استان كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، طي سخناني ضمن تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي، اين انقلاب را متعلق به مردم دانست.

وي با اشاره به حضور مردم در عرصه هاي مختلف پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح كرد: مردم بعد از انقلاب بواسطه اينكه خودشان را صاحب انقلاب مي دانند در عرصه هاي مختلف حضور پيدا كردند كه نمونة آن پاسخ به اعتراضات اخير بود.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: با توجه به مردمي بودن انقلاب، اما اين موضوع نبايد مانع از حضور دستگاه هاي اجرايي در برگزاري جشن هاي دهة فجر شود هم چنانكه در تمامي دنيا حكومت ها در سالگردهاي پيروزي و رويدادهاي مهم خود حضور دارند و پاي كار هستند.

مهندس بازوند با بيان اينكه همه دستگاه هاي اجرايي در برگزاري جشن هاي دهه فجر امسال بايد قويتر و محكم تر فعاليت داشته باشند، گفت: با توجه به اينكه امسال حساسيت نسبت به سال هاي گذشته بيشتر است لذا همه دستگاه ها و شركت ها بايد همراه با مردم نقش پررنگي در برگزاري اين جشن ها داشته باشند و با يك برنامه ويژه دستاوردهاي انقلاب را به مردم به ويژه جوانان معرفي كنند.‌‌‌‍

وي با اشاره به اعتراضات اخير در سطح كشور خاطرنشان ساخت: اين اعتراضات نشان داد كه خيلي نتوانستيم دستاوردهاي نظام را به جوانان معرفي كنيم لذا در برگزاري برنامه هاي دهة فجر امسال بايد گلچيني از مهمترين دستاوردها به طول مثال 40 دستاورد و پروژه مهم را معرفي كنيم و جوانان را بيش از پيش با دستاوردهاي عظيم انقلاب آشنا كنيم كه به هيچ وجه با پيش از انقلاب قابل قياس نيست.

مقام عالي استان در ادامه به كينه توزي هاي دشمنان عليه انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: اين واقعيتي است كه وقتي سه مثلث از دشمنان ايران يعني آمريكا، اسرائيل و عربستان اعتراضات اخير كشور را ديدند، احساس كردند كه مي توانند اجماعي عليه ايران را شكل دهند با اجراي برنامه هايي آمدند كه از اين حادثه سوءاستفاده كنند اما حضور به موقع و تاثيرگذار مردم ايران اسلامي آنان را همچون گذشته در پيشبرد طراحي هاي خود عليه كشور ناكام ساخت.

استاندار كرمانشاه در ادامه به تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت و الگوي مديريت كشور توسط رهبري را يكي از مهمترين اين دستاوردها عنوان كرد و گفت: اگر امروز ما با توجه ناامن بودن بسياري از كشورهاي منطقه و جهان، در يك جزيزه امن قرار گرفتيم كه هم از امنيت و هم از آرامش برخوردار هستيم اين مهم جز مديريت كشور توسط رهبري امكان پذير نيست لذا اين دستاورد عظيم انقلاب را بايد براي مردم به ويژه جوانان بازگو و معرفي كنيم.

مهندس بازوند خاطرنشان ساخت: در اعتراضات اخير مردم زماني كه احساس كردند امنيت آنها خدشه دار مي شود خودشان پاي كار آمدند و به صورت خودجوش در مراسمات حضور پيدا كردند و همه اينها بواسطه مديريت كشور توسط رهبري است كه اين نوع مديريت در هيچ يك از كشورهاي جهان كه مي تواند صلابت، اقتدار و آرامش يك كشور را به دنبال داشته باشد، وجود ندارد.

وي ارج نهادن به راي مردم را دستاورد ديگر انقلاب اسلامي بيان كرد و افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي هر سال يك انتخابات در كشور برگزار شده و در سال 1357 هنوز چند روزي از پيروزي انقلاب سپري نشده بود كه به فرمان حضرت امام خميني(ره) يك رفراندوم با حضور ميليوني مردم برگزار شد لذا در هيچ جاي دنيا سراغ نداريم كه اين حجم از انتخابات جهت ارج نهادن به راي مردم ديده شود.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: با برگزاري رفراندوم، حضرت امام(ره) از مردم خواستند كه حتماً در پاي صندوق هاي اخذ راي بايد پاي برگه را امضاء كنند كه اين موضوع نشان از ارزش قائل شدن  آراي مردم دارد.

 مقام عالي استان با اشاره به حضور مردم در تمامي صحنه ها تصريح كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي مردم در تمامي صحنه ها و انتخابات حضوري فعال داشته اند كه اين حضور مردم يك سرمايه اجتماعي و دستارود بزرگ براي انقلاب است و در راه پيمايي 22 بهمن امسال خواهيم ديد كه مردم به صورت گسترده شركت خواهند كرد لذا بايد به معرفي اين دستاورد يعني ارزش قائل شدن نسبت به آراي مردم پس از پيروزي انقلاب اسلامي به نسل جوان بپردازيم.

مهندس بازوند اداره جنگ توسط مردم و بسيج را يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي عنوان كرد و گفت: جنگ را مردم و بسيج اداره كردند و هر جايي كه به حضور بسيج نياز بوده اين نهاد مردمي حضوري فعال و به موقع داشته و با حضور خود قله هاي رفيع و بزرگي را براي كشور به ارمغان آورده لذا بايد فرصت حضور بسيج در كشور را ارج نهيم و اين دستاورد را براي مردم و جوانان معرفي كنيم.

وي در ادامه حمايت از محرومين و تلاش براي ايجاد عدالت را از ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي عنوان كرد و با مقايسه صرف بودجه در قبل از انقلاب و بعد از آن اظهار داشت: در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي بسياري از هزينه هاي كشور صرف كارهايي مي شد كه هيچ نتيجه اي براي ايران به همراه نداشت و خيلي از بودجه ها هدر مي رفت.

 استاندار كرمانشاه بيان داشت: قبل از پيروزي انقلاب بسياري از جاده ها حتي در شهرها از آسفالت بي بهره بودند اما بعد پيروزي انقلاب توجه ويژه اي به محرومين شد و نه تنها به شهرها بلكه به بسياري از روستاهاي خدمات زيربنايي ارائه شد كه به هيچ عنوان با قبل از انقلاب قابل قياس نيست.

وي خاطرنشان ساخت: چند روز از پيروزي انقلاب نگذشته بود كه امام خميني(ره) دستور به تاسيس كميته امداد براي حمايت از محرومين را صادر كردند و همچنين در سياست هاي كلي نظام كه توسط مقام معظم رهبري به سران سه قوه ابلاغ مي گردد امكان ندارد كه در اين سياست ها توجهي به محرومين نشده باشد لذا توجه به محرومين يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.

مقام عالي استان در ادامه به احياي فرهنگ خودباوري در بين مردم اشاره كرد و اين فرهنگ را يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي اقدامات بسيار مهمي در توسعه صنعت، پتروشيمي، كارهاي عمراني، پزشكي، سد سازي و سخت افزاري و نرم افزاري شكل گرفته و هم اكنون يك كار فراتر از توسعه در عسلويه در حال انجام است و يك تمدن سازي در اين منطقه در حال شكل گيري است.

مهندس بازوند گفت: همگي به ياد داريم كه از قبل از انقلاب به دليل كمبود پزشك بايد از خارج و كشوري مانند بنگلادش دكتر وارد مي كرديم اما هم اكنون در بسياري از رشته هاي فوق تخصصي پزشكي به دستاوردهاي بزرگي رسيديم لذا توجه به احياي فرهنگ خودباوري بايد به عنوان يك دستاورد براي مردم بازگو شود.

وي تصريح كرد: همة اين دستاروردها، يادگار امام(ره) و انقلاب اسلامي هستند كه همگي وظيفه داريم آنها را پاس بداريم و به نسل جوان و نوجوان جامعه به عنوان دستاوردهاي بسيار مهم معرفي كنيم.

وي در پايان سخنان خود بر برگزاري جشن ها در تمامي شهرستان ها به ويژه در مناطق زلزله زده به صورت پرشورتر و باشكوهتر تاكيد كرد.



اوقات شرعی
آب و هوا