+ 0 -
ADA

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

انتخابات ویترین اقتدار و انسجام ملی است


رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با مضاعف دانستن اهمیت انتخابات اسفندماه ابراز امیدواری کرد که این انتخابات با تقویت سرمایه های اجتماعی، اقتدار ملی و امیدواری عمومی جامعه را در آینه ارقام و اعداد به رخ دنیا بکشاند.

به گزارش واحد خبر اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه اهمیت انتخابات اسفندماه به واسطه شرایط کشور و تحرکات جدیدآمریکا مضاعف است اضافه کرد: انتخابات ویترین نمایش اقتدار ملی، انسجام اجتماعی و مشروعیت نظام اسلامی در آئینه اعداد و ارقام است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارکرمانشاه با بیان اینکه «مردم و جامعه، ستون های نظام اسلامی هستند» تاکید کرد: یک انتخابات خوب، انتخاباتی است که همه گرایشات در آن دیده شده وهمه حق انتخاب داشته باشند.جامعه ایران متشکل از رنگ های مختلفی است که هریک به زیبایی خود نقش و تصویر کشور را می سازند.

الهی تبار با اشاره در پیش بودن دهه فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  تاکید کرد: در فصل چهل و یکسالگی انقلاب مردمی ایران می توان عرصه انتخابات مجلس را به بهاری دیگر در دگرگونی و نوزایی برای امیدواری اجتماعی و تقویت اتحاد ملی تبدیل کرد.

 رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با ارائه گزارشی از روند مقدمات انتخابات در استان گفت: تعداد یک هزار و 585 شعبه اخذ رای در استان برای اخذ آرا پیش بینی شده که از این تعداد 620 شعبه سیار، 666 روستایی و مابقی شهری هستند. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه «مجموعه عوامل در امر اجرای انتخابات بیش از ۳۲هزار نفر خواهد بود» خاطر نشان کرد: انتخابات مهم ترین اولویت استان است و برای اجرای آن نیازمند حضور و مشارکت همه دستگاهها از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و فضا هستیم.

الهی تبار در ادامه با تاکید بر رعایت اصل بی طرفی مجریان در انتخابات تصریح کرد: دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی که از بودجه دولتی ارتزاق می کنند بر اساس ماده 59 انتخابات اجازه حمایت و فعالیت انتخاباتی را ندارند.

وی با برخی اخبار منتشر شده در فضای واقعی و مجازی از برخی تحرکات تاکید کرد: تبلیغات انتخاباتی از تریبون های عمومی و دولتی ممنوع بوده و درصورت مشاهده حتما برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار از مدیران دستگاهها و نهادها خواست که از مجموعه های خود صیانت کرده و نظارت و حساسیت بیشتری در چهارچوب رعایت اصلی بی طرفی در انتخابات داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات هم گفت: افزایش مشارکت بستگی به عملکرد مجریان و ناظران خواهد داشت. هرچه قدرت انتخاب مردم بالا برود مشارکت بیشترخواهد شد.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به آمار نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس در استان گفت: ۴۱۲ نفر در استان کرمانشاه نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۱ نفر انصراف دادند و ۵۷ نفر نیز در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند.

الهی تبار افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی آمار تایید صلاحیت شده ها در هیات های اجرایی نسبت به دوره قبل چهار درصد افزایش داشت.

وی عنوان کرد: در مرحله هیات نظارت نیز مجموع انصرافی ها به ۳۴ نفر رسید و در نهایت ۹۱ نفر تایید صلاحیت شدند.
به گفته معاون استاندار کرمانشاه، بررسی شکایت رد صلاحیت شدگان تا یازدهم بهمن ادامه دارد و اسامی نامزدهای نهایی تا ۲۲ بهمن ها اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه ها موظف هستند که همه امکانات را بنا به درخواست فرمانداران و بخشداران در اختیار مجریان انتخابات قرار دهند.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه یادآور شد: در صورتی که حمایت مدیران دولتی و استفاده از ابزار دولتی برای حمایت از نامزدها مشخص شود با خاطیان برخورد خواهد شد.
انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمیعت دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

 

 



اوقات شرعی
آب و هوا