+ 0 -
ADA

استاندار کرمانشاه در ستاد مدیریت بحران:

تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تسریع در مسدود کردن چاه های بدون مجوز/ روند صعودی بیمه منازل روستایی ادامه یابد


استاندار کرمانشاه گفت: همه موظف هستیم که به منابع آبی توجه ویژه داشته باشیم و با برنامه ریزی دقیق نسبت به حفاظت از آن اقدام کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضا در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر تامین منابع آبی همچنین لازم است که در خصوص استفاده از پساپ های فاضلاب در واحدهای صنعتی تلاش لازم را بکار گیریم.

وی همچنین بر توسعه انرژی، سلول های خورشیدی و ژنراتور در ادارات و دستگاه های اجرایی برای حفاظت از منابع انرژی در استان تاکید کرد و گفت: تا تابستان سال آینده باید در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام شود و روند اجرای آن در دستگاه ها رصد خواهد شد.

مقام عالی استان در ادامه بر انسداد چاه های غیر مجاز برای توجه به منابع آبی در استان تاکید کرد و افزود: دستگاه های ذیربط باید در این زمینه با قاطعیت عمل کنند.

وی با اشاره به روند صعودی و افزایش 3 درصدی بیمه منازل روستایی ( از 20 درصد به 23 درصد) طی یکسال گذشته این اقدام را مهم عنوان اما تاکید کرد که این روند صعودی باید همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین از دستگاه های ذیربط خواست که جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز تلاش مضاعفی داشته باشند و در مقابل آن به هیچ عنوان کوتاه نیایند.

صحرایی بیان داشت: جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز تنها وظیفه دستگاه های اجرایی نیست بلکه مردم هم در برابر این موضوع مسئول هستند و باید در این زمینه همراه و همکار دستگاه های اجرایی ذیربط باشند.

وی در پایان از مسئولین خواست که تا پایان سال طی یک برنامه مدون حتما به موضوعات آب، تولید برق از طریق ژانراتورها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توجه داشته باشند و این موضوعات را برای سال آینده نیز پیگیری کنند.



اوقات شرعی
آب و هوا