+ 0 -
ADA

نشست استانداران کرمانشاه و سلیمانیه؛

توافق و تاکید "صحرایی و هوال" بر گسترش همکاری‌ها و توسعه مناسبات زیرساختی


استاندار کرمانشاه که به دعوت استاندار سلیمانیه عراق به این استان سفر کرده است، عصر یکشنبه و یکشنبه شب در دو نشست جداگانه پیرامون توسعه مناسبات و ارتقای همکاری‌ها با طرف عراقی گفتگو و توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ دیدار نخست محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه و هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه پس از استقبال رسمی و بازدید موزه مخصوص استاندار، در محل استانداری سلیمانیه برگزار شد.

در این دیدار هوال ابوبکر با ابراز خرسندی و تشکر از پاسخ مثبت استاندار کرمانشاه به دعوت وی، ابراز امیدواری کرد که این دیدار و گفتگوها منشا اقدامات موثر و رونق تعاملات تجاری، فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری در دو استان شود.

او همچنین نسبت به افزایش همکاری‌های دو طرف در چارچوب عناوین یونسکو مثل شهر خلاق خوراک ابراز علاقه‌مندی کرد.

استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان از جمله در حوزه پزشکی، فنی و مهندسی و صنعت و معدن، آمادگی کرمانشاه را برای رفع بسیاری از نیازهای کنونی سلیمانیه اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم و استانداری کرمانشاه علاقمند است که سطح همکاری‌ها و ارتباطات با اقلیم کردستان و سلیمانیه را افزایش دهد.

در این نشست پیرامون تسهیل مسیر حضور کالاها و خدمات استان کرمانشاه در سلیمانیه در بخش‌های مختلف اقتصادی، گردشگری و پزشکی، صادرات اقلام، تجهیزات و خدمات فنی کشاورزی به اقلیم کردستان و استفاده از صنایع تبدیلی استان کرمانشاه برای فرآوری محصولات کشاورزی کردستان عراق توافقات اولیه صورت گرفت.

همچنین دیدار جداگانه‌ای در یک فضای صمیمی در محل کنسولگری ایران در سلیمانیه بین استانداران کرمانشاه و سلیمانیه برگزار و توافقات انجام شده در فضایی دوستانه پیگیری شد.



اوقات شرعی
آب و هوا