+ 0 -
ADA

نشست صمیمی استاندار با دانشجویان:

دانشگاه در توسعه کرمانشاه مداخله گر باشد /اقدامات زلزله کرمانشاه الگوی ملی شد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مطالبات دانشجویان از جنس نشاط ، امیدواری و توسعه است افزود: مطالبات دانشجویان از ابتدا بدنبال منافع ملی بوده است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در مراسم ویژه روز دانشجو در دانشگاه صنعتی کرمانشاه این دانشگاه را نماد صنعتی شدن استان دانست و گفت: انتظار می رود دانشگاه صنعتی هزینه توسعه استان کرمانشاه را کاهش دهد به این معنا که مداخله گری کند.

وی یکی از دلایل عقب ماندگی های استان را  ناهماهنگی بین دانشگاه ها و مدیران اجرایی در مسیر توسعه دانست و با اشاره به زلزله سال گذشته کرمانشاه گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه می تواند آغازگر کار ویرایش پنجم آئین نامه علمی 2800 زلزله باشد چرا که ویرایش این آئین نامه،  مانع بروز حادثه ای مانند تخریب بیمارستان اسلام آباد در زلزله می شود.

نرخ بیکاری را کاهش دادیم

استاندار کرمانشاه با اشاره به طرح مساله بیکاری استان از سوی دانشجویان هم گفت: در آغاز مسئولیتم در استان تعداد بیکاران153 هزار و 241 نفر بودند که اشتغالزایی این رقم نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. شغل با سخنرانی ایجاد نمی شود اگرچه شاید با سخنرانی شغل از بین می رود.

مهندس بازوند با اشاره به داشتن برنامه برای مبارزه با بیکاری در کرمانشاه تصریح کرد: با سند اشتغالی که در استان تهیه شد از رشد نرخ بیکاری  6/21 در طول یکساله جلوگیری شد و در فصل بهار و تابستان امسال نرخ بیکاری به ترتیب 6/17 و 4/16 شد و این نشان میدهد که در برنامه ها مثبت عمل شده است.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در نیمه دوم سال 96، 38 درصد بوده و امروز به حدود 43 درصد رسیده است و این نشان دهنده افزایش میل و امید مردم به کارهای اقتصادی است.

مهندس بازوند اولویت اول در استان کرمانشاه را موضوع معیشت و اقتصاد مردم عنوان کرد و گفت: اگر به مشکلات اقتصادی مردم توجه نشود حتما شاخص ها در مسائل فرهنگی، اجتماعی و گاها سیاسی مردم خدشه می وارد شود. 

205 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی داریم

استاندا کرمانشاه با اشاره به نرخ سرمایه گذاری ها در استان اظهار داشت: علیرغم تنش های زلزله شاهد تمایل سرمایه گذاری خارجی در استان بوده ایم که از جمله ثبت سرمایه گذاری 43 میلیون یورویی و 162 میلیون یوروی دیگر که در حال نهایی شدن است.

وی همچنین با بیان اینکه در 8 ماهه گذشته در زمینه اخذ منابع از صندوق توسعه ملی کاری فوق العاده  صورت گرفته افزود: تاکنون حدود 606 میلیون دلار برای صنایع تعطیل شده اخذ شده که اقدام برزگی بشمار می آید.

مردم امیدوار شده اند

مهندس بازوند در ادامه گزارش عملکرد یکساله خود در استان تعداد قرارداد زمین های واگذارشده به سرمایه گذاران را 40مورد عنوان کرد و گفت: در 8 ماهه سال 97 این تعداد به 182 مورد قرارداد رسیده که مساحت این اراضی از 21 هکتار به 72 هکتار رسیده و این نشان از افزایش مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و اقدام برای کاهش نرخ بیکاری دارد.

وی به رشد 54 درصدی صادرات غیر نفتی استان علیرغم مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: تمامی این شاخص ها نشان می دهد که در استان کرمانشاه یک حرکت اقتصادی آغاز شده که نیازمند کمک همه مردم به ویژه دانشگاهها و دانشجویان است.

مهندس بازوند با بیان اینکه در طول یکسال گذشته 73 واحد راکدی که 5 سال و نیم تعطیل بودند احیا شدند افزود: در این مدت نزدیک به 916 شغل نیز در این واحدها ایجاد شد که قابل راستی آزمایی است و این نشان از ایجاد امید در موضوع اشتغال دارد.

در کرمانشاه باید کار ارزش تلقی شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید

 موانع بر سرراه سرمایه برداشته شود تا در جای خود قرار بگیرد اظهار داشت: بسیاری از موانع سرمایه گذاری در استان به مباحث نرم افزاری باز می گردد و در استان کرمانشاه باید کار به عنوان ارزش تلقی شود و این فرهنگ نهادینه شود چرا که کار عنصر اصلی توسعه بحساب می آید.

مهندس بازوند با بیان اینکه امروز در یک جنگ روانی و اقتصادی قرار داریم خاطر نشان کرد: آنگونه که در جنگ 8 ساله موضوع دفاع به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شد امروز نیز فرهنگ کار را باید به فرهنگ و ارزش عمومی بدل کنیم.

رئیس جمهور گفت خیلی حوصله داری

وی در ادامه در ارائه گزارشی از روند اقدامات استان در زلزله اظهار داشت: در زلزله آبان ماه سال گذشته این برای نخستین بار بود که در یک بحران ملی به مدیریت استانی سپرده شد و در این رویداد 44 بار به صورت مستقیم پاسخگوی مردم بودم که کار راحتی نیست. این موضوع بحدی بود که رئیس جمهور گفتند که استاندار کرمانشاه خیلی حوصله دارد و حرف همه را گوش می دهد.

استاندار کرمانشاه افزود: گفتگو با مردم و پاسخگویی به آنها علیرغم کمبودها باید الگوی همه باشد و ما سعی کرده ایم که پاسخگوی امور به مردم باشیم.

وی در ادامه با مقایسه زلزله غرب استان کرمانشاه با زلزله رودبار، ورزقان و بم هم گفت: در زلزله آبان سال گذشته بنا بر فرمایش رهبری و رئیس جمهور یک رکورد در امداد و نجات به ثبت رسید. بعلاوه در زلزله 4 آذر علیرغم بزرگی اتفاقی نیافتاد که اهمیت نحوه مدیریت در این مساله را نشان میدهد.

زلزله کرمانشاه الگوی ملی شد

استاندار کرمانشاه یکی از مواهب زلزله سال گذشته غرب کرمانشاه را پدیدار شدن یک اجماع بزرگ در بین هموطنان عنوان کرد و گفت: زلزله کرمانشاه منشا انسجام ملی شد که نشان میدهد اگر در مشکلات اجماع داشته باشیم  قطعا به همه چیز غلبه پیدا می کنیم.

مهندس بازوند با ارائه آخرین آمار ساخت و ساز در مناطق زلزله به دانشجویان گفت: در این زلزله 104 هزار واحد آسیب دید که ساخت آن کار بسیار سختی بود اما تا امروز بیش از 75 هزار واحد مسکونی ساخته شده است که سرعت بسیارخوبی را در ساخت وساز ثبت کرد.

وی یکی از اقدامات بی نظیر در زلزله آبان سال گذشته کرمانشاه را تزریق اعتبار از سوی دولت به فاصله 72 ساعت پس از وقوع زلزله عنوان کرد و افزود: این زلزله 20 ثانیه ای 7 هزار میلیارد تومان خسارت به بار آوردکه برای ساخت و بازگشت به حالت اولیه نزدیک به 12 هزار میلیارد سرمایه گذاری نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله بر اساس تاکید رهبری برای کرمانشاه به یک فرصت تبدیل شده اظهار داشت: در سرپل ذهاب صدور پروانه ساخت از 6700 به 10 هزار و 400 رسیده و 3650 واحد بیشتر نسبت به قبل از زلزله در این شهر خانه ساخته می شود.

گلایه ای از منتقدان ندارم

مهندس بازوند با بیان اینکه در طول دوران مسئولیت اش در استان بیشتر از دیگر مسئولان انتقاد به خود دیده افزود: از انتقاد استقبال کرده و گلایه ای از منتقدان ندارم چرا که انتقاد سازنده مدیران را وادار به کار و پیگیری می کند و موجب برجسته شدن مشکلات و نواقص می شود اما مرز توهین و انتقاد همواره متفاوت بوده است.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به دغدغه یکی از نمایندگان دانشجویان در مورد امنیتی شدن فضای دانشگاهها هم گفت: سیاست ما به هیچ وجه امنیتی کردن دانشگاهها نیست چرا که در فضای امنیتی، نشاط و امیدواری در محیط های دانشجویی سرکوب می شود.

دو شهر استان گردشگری می شوند

وی همچنین با بیان اینکه خدمات می تواند محور توسعه کرمانشاه قرار بگیرد افزود: شاه بیت خدمات گردشگری است و ما در این محور بی برنامه نبوده ایم رایزنی شده که دو شهر استان در سال 1400 به عنوان شهر گردشگری مطرح شوند چرا که کرمانشاه در موضوع گردشگری ظرفیت فراوانی درد.

 



اوقات شرعی
آب و هوا