+ 0 -
ADA

معاون استاندار:

كنترل قيمت ها به روش هاي جديد نياز دارد/ مردم با حركت خودجوش خودشان مسئوليت ما را براي ارائه خدمات دو چندان كردند

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تاكيد كرد: روش هاي سنتي و قديمي براي كنترل بازار ديگر پاسخگو نيست لذا كنترل قيمت ها به بررسي روش هاي جديد نياز دارند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي در چهارمين جلسه كارگروه تنظيم بازار استان كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: مديران و اعضاي اين كارگروه به منظور نظارت و بازرسي هاي دقيق از روند قيمت ها بايد از پشت ميزهاي خود خارج شوند و با حضور در بازار و مراكز فروش بر نحوه قيمت ها نظارت داشته باشند.

وي استفاده از روش هاي سنتي و قديمي براي كنترل بازار را روشي منسوخ شده عنوان كرد و گفت: بايد با برنامه ريزي، روش هاي جديد و نوين را در ارزيابي قيمت ها بكار گيريم چون ديگر روش هاي سنتي پاسخگو نيست.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري با بيان اينكه اكتفا كردن به انجام كارهاي روزمره و پشت ميز نشستن مشكلي را از مردم حل نمي كند، اظهار داشت: مديران بايد وارد ميدان كنترل و نظارت  شوند و با بكارگيري روش هاي جديد از افزايش بي رويه قيمت ها جلوگيري كنند كه با انجام يكسري برنامه ها و كارها نه تنها مي توان از افزايش قيمت ها جلوگيري كرد بلكه مي توان قيمت ها را نيز كاهش داد لذا اين مهم به تدوين برنامه و روشهاي جديد نياز دارد.

وي وظيفه مديران را پاسخگويي به مطالبات مردم عنوان كرد و با اشاره به حضور باشكوه و عظيم مردم استان كرمانشاه در اعلام انزجار از اغتشاشگران و آشوبگران و حمايت مجدد آنان از آرمان هاي انقلاب اسلامي، گفت: پس از چند روز ناآرامي، در روز گذشته مردم كرمانشاه حماسه اي باشكوه در اعلام حمايت مجدد خود از انقلاب و نظام به نمايش گذاشتند و اين مردم با اين حركت حجت خودشان را بر ما مسئولين به اتمام رساندند بنابراين وظيفه ما مسئولين است كه براي ايجاد زندگي بهتر، همراه با رفاه بيشتري براي چنين مردمي تلاش كنيم.

مهندس رحيمي بيان داشت: از حضور گسترده مردم كه بار ديگر اعتماد خود را به نظام و دولت به اثبات رساندند، بسيار خوشحال هستيم و همه بايد توجه كنيم كه مسئوليت ما در قبال اين حركت مردم، براي ارائه خدمت بيشتر به آنها دوچندان شده است.

رئيس كارگروه تنظيم بازار استان تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم كه سبد هزينه زندگي مردم با اعمال مديريت صحيح و بكارگيري روش هاي جديد تنظيم شود و همه بايد در يك تيم گروهي به صورت هماهنگ زمينه هاي افزايش هر گونه تورم را كه بعضاً با سودجويي بعضي از افراد ايجاد مي شود را از بين ببريم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري با اشاره به افزايش بي رويه قيمت تخم مرغ در چند روز گذشته گفت: اين افزايش قيمت به دليل شيوع آنفولانزا و تلف شدن بيش از 30 درصد مرغ هاي تخم گذار در كشور رخ داد كه مي شد ضمن اينكه دلايل افزايش قيمت اين نوع اقلام را براي مردم توضيح داد با يكسري كارها از جمله ايجاد مركز فروش مستفيم تخم مرغ از افزايش بي رويه آن جلوگيري كرد.

مهندس رحيمي در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي موجود در روستاهاي استان براي توسعه مرغداري و دامپروري خاطرنشان ساخت: اين كار نياز به فرهنگ سازي دارد تا روستائيان عزيز استان تشويق به انجام و توسعه اين بخش ها شوند زيرا روستاهاي استان داراي ظرفيت هاي مناسبي براي ترويج و توسعه مرغداري و دامپروري مي باشند.

وي با بيان اينكه با اجراي برنامه ها در معشيت و زندگي مردم موثر خواهيم بود، گفت: جمهوري اسلامي بعد از پيروزي انقلاب اقدامات موثر و گسترده اي در خصوص افزايش توليدات در بخش هاي مختلف انجام داده در حاليكه قبل از انقلاب در بسياري از محصولات و كالاها وارد كننده بوديم بنابراين با تلاش جديت و پيگيري مي توانيم كارهاي تاثيرگذاري را براي مردم كه رفاه و آرامش بيشتر آنان را به دنبال دارد، انجام دهيم.

رئيس كارگروه تنظيم بازار استان با تاكيد بر ايجاد مراكز عرضه مستقيم كالاها اين روش را يكي از روش هاي كنترل و جلوگيري از افزايش قيمت ها عنوان و در عين حال بر تدوين برنامه هاي ويژه و بكارگيري روش هاي جديد براي كاهش نرخ تورم تاكيد كرد.

وي همچنين خواستار اعلام دقيق قيمت فروش نان در خبازي هاي آزادپز شد و بر ايجاد گسترش مراكز عرضه تخم مرغ با قيمت تنظيم شده 12 هزار تومان به صورت شانه اي از سوي دستگاه هاي اجرايي ذيربط تاكيد كرد.

در اين جلسه مسئولين سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره كل تعزيزات حكومتي در خصوص كنترل و نظارت بر قيمت كالاها و اقلام اساسي و اعمال برنامه هاي انجام شده در اين راستا به ارائه گزارش پرداختند.

 



اوقات شرعی
آب و هوا